![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy i paljettyg?
Hejsan!
Undrar lite över att sy i paljettyg, speciell nål? Gärna om det är någon som har tips att ge. Kan det skada symaskinen? Tack på förhand. Hanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har sytt med paljetter till och från i ca 30 år med både nya och gamla maskiner av olika märken. Jag har aldrig använt någon speciell nål och mina maskiner har inte heller tagit någon skada. Jag har sytt i både färdigt paljettyg och även sytt fast paljettband och paljetter på olika material.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Tack för tipsen, hur gör du med fållning och sömsmåner? Är det alltid att fodra plagget som gäller?Hanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
vad jag vet så ska man sprätta bort paljetterna som är sydda på tyget vid sy linjen ...eller är jag helt ute och cycklar då???
Det är i allafall vad jag har lärt mig. men hur man gör om paljetterna är fastlimmade vet jag inte |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har upplevt att paljettyg med fastlimmade paljetter ibland lämnar limrester på nålen som så småningom gör tråden klibbig. Det kan leda till ojämn söm och att tråden går av.
Någon som vet hur man undviker det? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59.