![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Äntligen har mamma flyttat...
Nu äntligen har mamma flyttat hem till sin nya lägenhet. Hon har bott hos oss i 6 veckor. Nu behöver jag inte gömma CoverPron för henne och det har gått tillräckligt lång tid för att jag skall kunna säga till sambon att jag har haft den i fleeeeeera mååååånader
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
haha det var ju bra det...
har funderat på det, hur man lyckas gömma en maskin under så lång tid... hihi
Inget som synts i räknings högen heller? eller att matkassan försvunnit??? Hihi!!! och att ha mammor boende hos sig är inte det enklaste... hoppas din inte har Alzheimer för det har min och hon bodde med oss i 2 år innan hon blev så sjuk så att hon måste in på boende... saknar en mamma att gömma maskiner för!! hihi fast det kankse hade varit ok eftersom hon ändå inte kom ihåg någonting!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag draperade den med vackra påslakan som behövde sys om och ställde på ena hörnet av sybordet och det verkar ha funkat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hehe ja dä ser man...
Hade inte funkat här hihi... för min man har god koll på maskinerna och är den som gärna sköter brodyrmaskinen så han vet precis vad jag har här i syrummet... hmmm 4 maskiner just nu.... behöver en ny overlock dock ;0) men ha nyss handlat maskiner för 23.000:- så jag får lugna mig lite... hihi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmm.. jag må vara underlig men jag förstår inte varför man ska behöva gömma en symaskin man köpt? Om man är vuxen med egen ekonomi vill säga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Precis, frågar som Monika, varför frågar man föräldrarna om lov när man är vuxen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
det där med att "gömma" en maskin...jag har inte behövt göra det men är alltid lite nervös när jag ska försöka förklara för min karl att jag behöver uppgradera mig. Han är en sån där som glatt lagar allt tills det ramlar isär och det är bra men ibland så....
När vi träffades hade jag en mycket enkel bernina från 80-talet och en jul hade han tröttnat på mina irriterade utbrott om att maskinen bara trilskades etc och så fick jag ett presentkort på en maskin. Fick välja själv...inom rimlighetens gräns..Och en sådan julklapp blir man ju lycklig över! Det slutade med att jag köpte en overlock.(för egna pengar, fick aldrig något för presentkortet...uselt eller hur) Och julen efter fick vi pengar från svärföräldrarna (separat från varandra) för att kunna köpa något som man verkligen ville ha. Jag funderade länge och väl och använde pengarna till hjälp att köpa en ny "vanlig" symaskin. Min karl kunde inte förstå varför man skulle behöva två maskiner och jag gav upp i mina försök att förklara. Sedan tog det ett tag och så har jag sålt min overlock och uppgraderat mig till en med täcksöm. Så nu är jag nöjd. Men varje gång det har varit symaskinsaffärer på g så har jag kännt att jag hela tiden måste försvara mig och mitt köp. Är irriterande, eftersom det faktiskt är mina pengar det handlar om....och det har ju inte varit så att jag bara gått rakt ut och köpt första bästa utan jag har undersökt massor innan. Men men.. I mitt fall har jag faktisk lyckats sälja min gamla maskiner också till hyfsade priser, så jag tycker inte att jag gjort några förluster. men, min karl syr ingenting. så det är nog därför han inte förstår någonting..men han är bra på andra sätt och jag har nog mina fel och brister jag med! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Alla har sina sätt...
inget är mer rätt än ett annat.. jag tycker det är lite roligt bara att man kan lyckas gömma en maskin så länge... hihi
Det kan ju vara svårt att förklara att man behöver en ny maskin.. det var ju bara 2 år sedan man köpte en tex... men om man förklarar att det här med symaskiner är som att köpa bil... används de mycket så behöver man en nyare modell.. och andra däck, en ny backspegel, en ny stereo för att den gamla var inte så bra... osv... En symaskin kan vara en liten lada eller en rollsroyce... inte alla behöver en rollsroyce kankse men en del vill ha det ändå... Och har man många finesser så kan man ju utvecklas och skapa mer... Om man sen tänker på att det finns mycket värre saker att lägga pengar på än symaskiner och tyger... Och det kan ju gerera lite extrapengar... eller kläder åt barnen... osv.. för att inte tala om en glad sambo/fru som kan ägna sin lediga tid åt att skapa istället för att inte göra det... Alltså en symaskin är så mycket mer än en maskin... det är en själaromaskin... en skapelsemaskin som gör människor lyckliga och arga om vartannat kan ju tilläggas ;0) Läste någonstans att tyger är en last som glädjer många gånger... en gång när man ser det en gång när man stryker handen över det en gång när man köper det en gång när det ligger och är vackert i hyllan en gång när du syr någonting av det en gång när du bär det du skapat av det osv... hur många laster kan göra det??? och därtill inte skada din hälsa mer än att det damma lite då... Ps jag behöver en overlock... har ju en men jag behöver en ny... men det är nog inte läge... hihi har ju nyss köpt en ny symaskin och en breder maskin... hihi så jag får nöja mig med de 4 maskiner jag har nu..hihi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det blir nog lättare om ens sambo ser ens syande som en riktig hobby. Jag älskar garner och tyger och drömmer gärna om en ny (eller fler) symaskiner. Och även om min sambo skrattar lite och skakar på huvudet när jag är helt lyrisk över ett tyg så blir han ju precis likadan när kan köpt en ny pryttel till sina radiostyrda flygplan! Och då skrattar jag lite åt honom istället..!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.