![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Övermatare
Jag investerade i en övermatare i går till min Rosen. Den investering var verkligen värd sina pengar för quiltningen har gått som en dans på mitt senast projekt som är en duk till mitt köksbord. Ni som quiltar och inte har övermatare, investera i en och ni kommer inte att ångra er. För övrigt vill jag tipsa er som bor i Växjötrakten att vi har fått en quiltaffär som heter Quiltknuten. Jag har varit där några gånger och har bara positivt att säga, men bäst av allt är att man får ett vänligt bemötande och jag som är ny inom området har fått mycket tålmodig hjälp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Grattis...
Det är kul när man köper något som visar sig vara värt pengarna, men du vad är en övermatare ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Malin!
En övermatare är en "mackapär" ![]() När man frihandsquiltar skruvar man ner undermataren och då "matar" man själv med händerna ![]() Det här låter ostrukturerat...förstod Du vad jag menade??? ![]() Må så gott Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag förstår precis!! Nu måste jag köpa en övermatare också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag betalade 499kr för min och det var värt varenda öre. Det tog en liten stund att lära sig pressafoten men jag vande mig snabbt. Vad har du för symaskin?
Senast redigerad av tl_8787 den 2004-01-29 klockan 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har just köpt en husqvarna rose, vad har du för maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Även jag har en Huskvarna Rosen som jag köpte strax innan jul och är jätte nöjd. Har man sytt med en gammal skolmaskin från 70-talet innan så är ju rosen rena lyxmaskinen. Jag ska gå på sykurs senare i februari och lära mig alla funktioner och det kan ju behövas. Du kan titta/köpa övermateren på http://www.syshop.cit.se/frame.asp priset är 480kr och du välja mellan att betala mot faktura, kontant och postförskott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Tiina!!
Jag är också super glad för min rose, jag hade en toyota tidigare som behövde få komma till ro efter 15år. Jag väntar på att få gå min introduktionskurs, synd att vi inte ska gå samtidigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej Malin!
Hm, verkar som om jag har farligt inflytande på Dig ![]() ![]() kram Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Malin!
Ja, verkligen synd att vi bor i olika delar av landet för det är alltid kul att träffa människor med samma intresse. Jag är också jättenöjd med min Rosen, tom namnet är ju vackert och kanske om intresset håller i sig så byter jag upp mig om några år till en D1. Tiina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:30.