Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-23, 12:48   #1
ElinL ElinL är inte uppkopplad

Undertrådsspänning på Husqvarna Platinum 730

Är det någon som vet hur man kan ändra undertrådens spänning på Husqvarnas platinum 730? Jag vet att man "inte ska behöva göra det", men någon sa mig någon gång att det ändå går. Jag skulle vilja testa eftersom jag tycker raksömmen ofta inte ser bra ut på undersidan. Särskilt om jag använder lite kraftigare övertråd ser det ut som att undertråden blir alldeles för hårt spänd och ligger som ett streck...

Mycket tacksam för tips!
ElinL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 01:13   #2
kopi kopi är inte uppkopplad

jag har liknande problem med min elna, dessutom öglar sig undertråden ngt enormt så det trasslar sig.

Men för att svara på din fråga: min kan man iaf med en pytteliten mejsel vrida underspänningen åt olika håll.

jag har testat detta och alla möjliga kombinationer av övertrådsspäningar utan att det löst sig. är det ingen som vet vad det kan bero på elr hur man löser detta?
- är det maskinen det är fel på (även om jag starkt misstänker att jag missat att tänka på ngt)? för bara några dgr sen var det inga såna problem.
kopi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.