![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vinterkappa för nybörjare
Hej alla! Jag är en nybörjare vad gäller det mesta som har med sömnad att göra (än så länge har det mest blivit väskor, enkla kjolar, gardiner, dukar, örngott samt en velourtröja..) men vill ändå försöka mig på att sy en vinterkappa. Friskt vågat hälften vunnet, eller?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag har just sytt en varm mysig figursydd vinterrock. det mönstret gjorde jag dock själv. hur som helst kan jag tipsa om att fodra det med thinsulate. det är tunt men väldigt varmt för sin tjocklek. alltså väldigt bra när man vill ha figursytt.
sen gäller det att komma ihåg att fodret ska vara något större i ärmhålet och lite längre i ärmen för att det inte ska dra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, jag såg den när du precis lagt ut bilderna o tycker den är hur fin som helst! Jättevacker.. Vill också ha längre luva o tänker mig något utvängda ärmar. Tack för tipset angående foder. Planerar att sätta i ett foder i en avvikande färg (exempelvis stark grön om jag väljer svart yttertyg). Först ska jag hitta ett enkelt mönster utan krusiduller
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har nyss sytt mig en kappa av imiterat fårskinn som jag hittade hos Stoff och Stil. Jag hade ritat mönstret själv, men det var ett rätt enkelt matrial att sy i och dessutom behövde jag inte fodra kappan. Nu har min sambo önskat sig en liknande herrkappa av samma tyg, men denna gång kommer jag inte att rita mönstret själv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.