![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stickmått
Jag har fått tag på några strumpstickor, som är galet tunna och när jag skulle kolla vilka mått de hade så var mitt stickmått för stort och det får ner till 2 mm, så jag undrar om det finns något som är mindre än så, kanske ner till 0,5 mm eller så, eller om ni har något bra trick så man kan mäta tjockleken på stickor..
Tack Kamilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ett skjutmått kanske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ja, jag har tänkt på det också, men jag vet inte om jag skulle klara av att läsa av det rätt, jag funderar väl mest på om det finns sådana "kartor" som är vanligast att mäta storlekar på strumpstickorna med..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Min handarbetsaffär har en mall med hål för varje storlek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
även de som är jättetunna?
Var ligger den i sådana fall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hmm, på de flesta mallar (om inte alla) jag sett är minsta måttet 2 mm... Jag har strumpstickor på 1,5 mm så jag får lägga dem åt sidan.
Skjutmått vore mest exakt. Sen kanske man kan lägga på en linjal och försöka stirra.. eller nej, lite svårt med halva millimetrar,. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
ja ett digitalt skjutmått skulle ju helt klart vara det bästa annars men de är rätt dyra har jag för mig..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
På Clas Ohlson kan man få skjutmått från 39:- och uppåt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja, inte så mycket dyrare än stickmall med andra ord.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag köpte mitt mått på garntjänst och det går ner till 1,5
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.