![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Applikation på jersey??
Grabben är galen i siffror just nu. Har man en siffra på tröjan så "tävlar" man, antingen i löpning eller på racerbanan. Det är viktigt och coolt! (när man är 3 1/2 år...)
Vi har en jättefin tröja som är randig i blått och grönt, liksom ihopsydd av 2 tunnare singeljersey-tyger (typ t-shirt, fast aningen tjockare). Inget tryck, inget mönster och ungen vill inte ens prova den.... Nu tänkte jag testa att sy på några stora siffror på ryggen. Frågan är hur jag ska göra. Räcker det med att klippa ut siffrorna från en gammal t-shirt och sedan sy raksöm längs med kanterna. Så ser de andra kanterna ut på tröjan nämligen. Eller, ska man ha något fiffigt mellanlägg?? Ett mjukt sådant i sådana fall?? Eller ska jag spraylimma på och sy med raksöm sedan för att få det att sitta kvar, men sedan försvinna i tvätten... Hjälp mig tänka! //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror det är bra med något mellanlägg + att du oxå syr med elastisk söm. Det finns en elastisk söm som ser ut som raksöm i varje fall på min maskin (Husqvarna 2000). du skulle kunna testa på några smålappar först. Lycka Till.
/ Ingrid;o) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Japp. Elastisk söm har jag, så det är inget problem. Bra tips. Jag hade säkert sytt med stum söm och då hade han förstås kunnat riva sönder sömmarna...
Får gräva för att se vad jag har som mellanlägg. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:58.