![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sätta fast märken utan att sy
Jag skall fästa tygmärken utan att sy.
Helst genom att värma med strykjärn. Finns det något material som har kraftigare limfunktion än fållfix och vlisofix? Märkena skall ju sitta kvar i många tvättar. Tacksam för svar. MVH Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ang; sätta fast märken utan att sy
Hej,
Jag har köpt Sulky BSN i min Husqvarna-affär i Malmö. Det är en genomskinlig thermofolie som är dubbelhäftande. Med detta kan du stryka på märket.Har fungerat jättebra. Hälsningar Jane |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Jane det ska jag köpa och prova.
Vet du om det sitter kvar bra i tvätten? Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej,
Nej tyvärr vet jag inte om det håller så bra som det lovar i tvätten, men Sulky brukar ju ha bra saker. Emligt bruksanvisningen som jag fick till (senare) ska man inte tvätta plagget förrän efter tidigast 48 timmar. Köpet var egentligen ett misstag. Jag skulle köpa solvy som ska lösas upp i vatten för att sy en spets. När det visade sig omöjligt att lösa upp i vatten gick jag tillbaks och frågade vad jag egentligen köpt. Expediten som var där första gången när jag köpte "plasten" var vikarie och hade tagit fel rulle. Vi fick senare ett gott skratt när jag fick veta vad det var jag köpt. Testade det då igen och satte motiv på en barngardin. Det var i alla fall lätt att använda. hälsningar Jane |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.