Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-17, 16:57   #1
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Härlig tygfrossa

Jag tog mig tid idag och gick till Furulunds i Västerås idag och frossade lite i tygrean. Det slutade med att jag kom hem med nästan 12 meter tyg Alltifrån stetchig manchester till fladdrigt kjoltyg och allt för 20:- metern. De har sommar rea nu och tog 25:-/m men 100:- för 5 meter. Färdig gardinkappa kostade 10:-/m

Så mitt tips är att kika in där om du är i knutarna. Tyg isolerar bra i skåp och hyllor tills man får den där lusten och stunden att sätta sig vid maskinen och skapa
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 09:29   #2
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad

Grattis! Själv mår jag aldrig så bra som när jag har fyndat tyg. Här i Malmö finns Panduro Outlet och där kan man få tag på riktigt billigt tyg. Tidigare i sommar köpte jag (också) 12 meter tyg för 10:-/metern, fast två av metrarna fick jag gratis bara för att jag hade berömt de fina tygerna.

Jag lever fortfarande på den upplevelsen. Men snart blir det en ny tur...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 09:41   #3
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Var in på Furlulunds, men ream var ingenting som lockade tyvärr. Hittade stället en mörkblå stuv för 26 spänn. Hittills har den räckt till ett par byxor och två mössor.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 13:19   #4
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Åh, lyckliga du, det låter bara för härligt.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 14:51   #5
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

Filippa: var i Malmö ligger panduros outlet ? mina föräldrar bor där men fick för sig att de lagt ned försäljningen...
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 15:01   #6

Birgitta, deras lagerförsäljning lades ner men ersattes av outletten. Den är lite "fräschare" än lagerbutiken, och har inget fast sortiment. Den nya ligger också i Fosie, men nu på Bronsyxegatan, nära bilbesiktningen (och Mio har jag för mig). Det finns en skylt ute på Agnesfridsvägen som visar vägen (men kör sakta så att du ser den . )
Gammal 2007-08-21, 07:48   #7

TACK Ska genast skicka dit mina "gamlingar" på inköpstur
Gammal 2007-08-21, 10:53   #8
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Tack för tipset om outlet i Malmö. Skulle jag råka ge mig ut på utflykt åt det hållet så vet jag ju vad jag inte får missa...

Själv var jag på Klädkällaren i Hjällbo i Göteborg. Där har de en bra tygavdelning har jag upptäckt. Inte jättestortiment kanske, men det som finns är oftast mycket billigare än på andra ställen. Nu var jag på jakt efter tyg till en höst-ig köksgardin. Jag tänkte rönnbärslöv eller svampar eller något sådant. Hittade inget, men så gick jag en vända till och fick syn på ett fyndställ. Längst upp låg en rulle svamptyg. Det var sista snutten, så frågan var om det skulle räcka till sju meter som jag behövde. Jodå, och slatten (som visade sig vara närmre två meter) fick följa med gratis. 10 kr/meter för tyget och så 6,90 per meter för veckband, även där fick slut-tampen följa med. Så för helt nya köksgardiner (4 längder) betalade jag 114 kronor. Och har ändå massor av tyg kvar.

Jag gjorde gardinerna lite smalare än tygbredden, så de 20 cm som blev över på ena sidan fick mamma att quilta höstgrejer med. Det var säkert 50 svampar att klippa ut i 8x8 stora bitar...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 11:22   #9

Fantastiskt Kaja! Inte bara otroligt billigt utan just ett sånt tyg du letade efter. I en sån situation skulle jag få andnöd av lycka.

Ett av de tygerna jag köpte på Panduro Outlet för 10:-/meter var ett randigt lapptäckstyg som jag redan hade, och som jag (felaktigt) trodde var ett Kaffe Fassett-tyg, så jag vågade inte inte slösa med det. Ett favorittyg helt enkelt. Jag lovar, jag skakade av upphetsning.
Gammal 2007-08-21, 12:00   #10

Hi hi - ja det känner man ju igen "att skaka av upphetsning" för ett tyg....
säger bara ; tänk er när man öppnar postpaketet med nybeställda tyger mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Gammal 2007-08-21, 19:02   #11
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Citat:
Filippa.M skrev:
Fantastiskt Kaja! Inte bara otroligt billigt utan just ett sånt tyg du letade efter. I en sån situation skulle jag få andnöd av lycka.

Ett av de tygerna jag köpte på Panduro Outlet för 10:-/meter var ett randigt lapptäckstyg som jag redan hade, och som jag (felaktigt) trodde var ett Kaffe Fassett-tyg, så jag vågade inte inte slösa med det. Ett favorittyg helt enkelt. Jag lovar, jag skakade av upphetsning.
He he.... Du är inte lite skadad du... Men, jag håller med, hjärtat klappade på lite extra när jag upptäckte tyget SÅ billigt dessutom...
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:17.