![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
garn i uppsala?
jag har fått tillfälligt jobb i uppsala och kommer bo där under några månader framöver. tar tacksamt emot tips på bra garnaffärer och liknande där.
jag är inte ute efter nåt speciellt garn, utan vill bara få tag på en affär att strosa i för inspiration och så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Yll & Tyll är en favorit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Säger som föregående. Yll och Tyll. Där kan man gå och drägla efter alla deras fantastiska garner. Få inspiration i alla böcker de har framlagda. En av de klart bättre garnaffärerna som finns. Uppsala har även en lite mer "vanlig" garnbutik som ligger på Dragarbrunnsgatan och numer delar butik med någon inrednings/garn-affär.
Välkommen till Uppsala! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipset! Jag hann gå en snabb sväng till Yll & Tyll i veckan och det såg verkligen lovande ut. Hittade några intressanta garner och jag ska se till att få en ordentlig titt på utbudet framöver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag är boråsare från början men bor i Uppsala sedan några år tillbaka. Måste erkänna att jag tycker Yll och Tyll är rätt dyra, men då jämför jag ju med Borås- och tygriketpriser dock... Är man van vid att köpa bra garner och tyger billigt blir man väl lätt besviken antar jag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.