![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Symaskin, Trikå??
Hej!
Jag sitter, eller har snarare suttit under månader och letat en bra maskin. Jag har en budget om ca 7-8000kr. Finns det någon här som har en aning om och som vill tipsa om vad jag ska välja om jag vill ha en maskin som klarar att sy främst i stretch/trikå tyger? Jag greppar sykonsten, sydde mkt förr men det har inte blivit av på senare år. Har använt mammas 37år gamla Husquarna. Jag är ute efter något som syr proffsiga sömmar, ingen hushållsmaskin. Främsta kravet är alltså trikåsömmarna! Tack på förhand/Anna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hejsan, satt i samma sits som du typ förra veckan. hade min mormors gamla maskin, grön å fin. funkar ju bra till allt utom stretch, så jag gick å köpte mig en pfaff hobbylock maskin för 3395 kr, den syr overlock, (sidosömmen i dina köpta plagg). den är jag nöjd med än så länge, som komplement har jag min gamla trokänare.
Nästa steg är ju coverlock (täcksöm) men då får man nog punga ut med ganska mkt pengar (vet inte riktigt vad dom kostar men det går ju att kolla, finns bra länksamling på sysidan). täcksömmen är den söm som finns i ändan på en tshirt, ärm och nederkant, det går ju att fålla med din gamla trotjänare istället för att sy med täcksöm, huvudsaken är ju att sömmarna som det slits mkt på funkar i stretch. hoppas du fick lite tips, det kommer nog fler hjälpinlägg snart. Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte med Pfaff Coverstyle 4862 med täcksom för 6800 kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag köpte en babylock imagine. Den är proffsig, men rikstiga proffs som är duktiga på att fixa med trådspänningar använder nog vanliga overlocksymackiner.
Valet föll på Babylock för att den ställer in trådspänningarna själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tror jag gav 7000-9000, minns inte riktigt. Men du får nog tag på den för det priset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svar!
Jag köpte en Husquarna Victoria som bas maskin, 6000 efter en prissänkning på 1000. Nu ska jag spara till en overlock som komplement. Har packat upp snyggingen, provkör imorgon. Nu ska jag lägga mig och läsa informationsbaladet haha! Kram/Anna. Ps; Uppdaterar om hur den känns senare!Ds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om du kikar på http://www.symaskine.dk/ så har de en Bernette 65 och Pfaff Hobbylock 4764
för 3.995,- dkr Kanske kan det vara något? Mer info hittar du på sidan under tillbud |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
De levererar till Sverige. Jag köpte nyligen en symaskin därifrån. De svarar både i telefon och på mail så kolla vad frakten är.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.