![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sömbildare
Hejsan! Jo, det är såhär att jag har en Husqvarna 2000-maskin, med tillhörande sömbildare.
Som ni säkert vet har sömbildarna tre "piggar" på baksidan. Det jag undrar är dels om man kan använda en sömbildare som saknar en av dessa piggar, som bara har två piggar av tre. Dessutom undrar jag om man kan sätta in sömbildare från andra maskiner? Jag har hittat en hel del andra, och själva det som är inne i maskinen ser ut som att det skulle gå, men sömmarna är inte likadana som på motsvarande tillhörande maskinen jag har. Utöver färgen på sömbildaren och sömmarna den ska "bilda" ser den precis likadan ut som de jag har. Hoppas det inte blev allt för krångligt för att förstå nu.:P Tack på förhand. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hurdan sömn blir det med en sömbildare? har aldrig hört om en sådan fot
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min HQ reparatör har sagt att det funkar även om en pigg är borta. Jag har aldrig haft problem med mina sömbildare. Prova.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går bra även om det fattas en pigg. Se till bara att den avbrutna piggen inte sitter kvar i maskinen, för annars an du inte sätta i någon annan med alla piggarna kvar sen.
Sömbildarna fungerar på samma sätt som ett hålkort. Det är alltså en helt mekanisk proses som ger sömmarna. Nu vet jag inte riktigt vad du menar med sömbildare till "en annan maskin", menar du en annan modell, ett annat märke eller bara en annan maskin av samma modell? Hur som helst så såldes sömbildare som extra tillbehör, så att man kunde köpa till ytterligare sömmar till i alla fall en del av tvåtusenmaskinerna (jag har en 6570 så det är den jag har bäst koll på). Men du kan ju alltid prova. Sätt dit sömblidaren och vrid försiktigt fram till den söm du vill ha. Känn efter så att den verkligen går i ordentligt och tvinga inte runt hjulet om det går trögare än vanligt. Om den verkar funka som den ska så långt så provsy! maskinen bryr sig ju inte om vad det är för bokstav på sömbildaren, utan det borde helt enkelt bli dom sömmarna som fins avbildade på den. Annars kan du ringa till närmsta Husqvarnabutik och fråga. Tala om vilken maskin du har (säg inte bara att det är en 2000, utan ange VILKEN) och berätta vad det är för sömbildare du har vad den kommer från för maskin från början så vet dom nog om det fungerar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En sömbildare är ingen form av pressarfot, utan en.. Sak man stoppar in i maskinen på baksidan för att få fram olika sorters sömmar. Lite svårt att förklara, men jag hoppas du förstod.^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.