![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vill skaffa en broderimaskin
Är det någon som har några tips om vilken broderimaskin som är bra? Jag har en Bernina symaskin och overlock som jag gillar väldigt mycket. Men skulle vilja komplettera med en broderimaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du gillar märket Bernina kolla vad dom har först. Det finns många bra länkar på länksidan.
Jag fick min Bernina hemskickad utan kostnad från Göteborg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en Janome 350E. Den är bra, den broderar fint. Jag har nyss bytt från en 300E.
Mycket prisvärd Titta på Janomes sida |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad kostar en broderimaskin?
Man brukar sällan hitta priser på hemsidorna. Det är ju bra att veta ungefär vad de kostan innan man blir kär i en viss modell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
Jag har också Bernina-maskiner som jag är nöjd med, och hittade på Berninas svenska hemsida www.bernina.se deras olika maskiner. De har en broderimaskin Deco 340 från 12495:-. Sen har de andra maskiner som man kan köpa broderienheter till, och de priserna låg från 25000:-. Men de priserna går säkert att förhandla, de är bara rekommenderade. Jag fick ner min Aurora 440QE 1500:-, och då köpte jag den utan broderimodul. På mässor och syfestivaler och liknande har återförsäljarna ofta kampanjer där du kan få bra rabatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag är också Bernina "syare"
Har just nu 4 Bernina maskiner i min ägo. Förstår om du inte vill byta märke. Deco är ett mycket bra alternativ. Fanns begagnad här på sy sidan till ett vettigt pris för några månader sedan. Själv broderar jag på en kombimaskin. Berninas Artista 180. Har så gjort i kanske 10 år!!! Tycker faktiskt att jag inte har behov av att byta. (jag har höga krav, jobbar yrkesmässigt) Ganska suverän måste jag säga. Dessa maskiner borde gå att få tag på begagnat till rimligt pris. Hittar du en sån begagnad maskin hör du av dig, Jag har massor med råd och tips. Självklart skall du börja brodera /Bibbi , |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:36.