Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-28, 17:45   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Generell diskussion om bemötande i butiker

Jag har smått tröttnat på det nu.

Ibland när jag köper tyger så kanske är tyget smutsig/noppig/skrynklig/missfärgad ytterst och/eller på ändan av rullen (stadkanterna).

Jag brukar försöka påpeka det när jag köper. Men ibland upptäcker jag inte det förrän jag är hemma, t.ex. att stadkanterna är solkiga.

Men ofta när jag påpekar att det är smutsigt eller rynkigt så får jag ofta svaret att det försvinner vid tvätt eller att man kan stryka bort det. Men jag vill ju inte jobba för att få en tyg jag betalat fullpris för i nyskick! Ibland går det inte heller helt bort i tvätten eller så är skrynklorna permamenta.

Ibland erbjuder butiken att klippa bort den dåliga biten, men oftast klipper de för lite och det är fortfarande dåligt kvar och försöker sälja ändå, och jag får ge med mig, och jag lider extra speciellt eftersom jag ofta bara behöver 30-50 cm för min docksömnad och då får jag den dåliga biten. Och kan inte "gömma" det på typ bakstycket.

Vad tycker ni? Har ni också råkat ut för sådant?

Till butiker: Gå gärna genom er tyger och se så att de är fräscha ända ut till klippkanten. Förvara inte tygerna stående mot golv för då blir de fort solkiga om stadkanten.
Det speciellt till butiker som haft tyger sedan tidernas begynnelse.

De tyg som blivit dåliga kan ni klippa bort och sedan sälja som stuvbitar till nedsatt pris där ni upplyser om varför det fått lägre pris.

Jag brukar oftare ha det problemet när jag köper lokalt än när jag köper online.

Ok, nu ska jag återgå till att stryka och försöka få fason i skrynkligt sidentyg... Sedan får jag nog klippa bort den solkiga kanten på chiffongen också.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 17:58   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nu ger jag upp, jag fick inte med kvittot när jag köpte tyget, det var nån fel på kassaapparaten och jag fick nog inte med den hem. Och nu inser ajg att sidentyget inte går att användas eftersom den har permanenta skrynklar hela vägen upp. Kanske kan jag få ut några kvadratdecimeter.. Jag har ju hög krav eftersom dockor fotograferas så nära kameran... Jag är så trött nu, bara bli lurad hela tiden...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 18:20   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Det är åt pipsvängen!!!

Visst, de försöker alltid. Men det brukar lösa sig. När de blir tvära så brukar jag fråga dem. -Vad har jag gjort för fel? Jag har inte gjort något fel. Vad försöker bara köpa grejer av dig.
Om du köper en liter mjölk på affären så vill du väl inte att att den skall vara halvsur, eller lite sur? Du har ju betalat för färsk mjölk. Ska du köpa gammal mjölk så inte vill du betala ordinarie pris.

Vissa människor går så fort i försvarsställning, hävda din oskuld. För du har faktiskt inte gjort något fel. Ta alltid kvitto. Här uppe är det sällan som vi har dem problemen. Butikerna är rädda om kunderna.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons