Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-07-21, 18:34   #1
UmmDominic UmmDominic är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 6
Hur trar jag min husqvarna?

Jag har precis kopt en husqvarna 2000 modell 6010. Tyvarr sa ar instruktionsboken olasbar.

Jag behover hjalp med hur man trar den (bade overtrad och undertrad) och hur man spolar upp undertraden.
UmmDominic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 08:40   #2
UmmDominic UmmDominic är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 6
Jag har efter mycket pillande lyckats tra symaskinen. Men det finns en sak jag inte lyckas gora. Det finns en rund sak som man kan byta pa symaskinen, i bak. A, b, c och d kan man valja mellan men hur tar man loss den som sitter i just nu?
UmmDominic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 09:20   #3
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Då måste du ha stygnväljarratten på framsidan stående på den röda pricken och sen får du "lirka" lite på den ratten som sitter i bak. MEN ta det jätteförsiktigt för plasten (som jag tror är backelit) i dessa mojänger är väldigt skör efter alla år så dom går jättelätt sönder och det är inte ovanligt att dom sitter jättehårt fast.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 17:41   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Grattis till ditt köp.

Kan bara instämma med föregående om att du måste vara jätteförsiktigt och inte försöka slita loss sömväljarhjulet. Inte nog med att hjulet kan gå sönder utan delen som "läser" hjulet kan också gå sönder och den är ganska dyr att byta.
Det är mycket riktigt bakelit och eftersom kärnan är av stål och bakelit krymper när den åldras finns det ofta spänninger i materialet.

Det kan vara en idé att försöka skaffa en läsbar bruksanvisning så fort som möjligt. Visserligen är dom här gamla maskinerna gansa stadiga och logiska, men dom är inte alls så "amerikananpassade" som moderna maskiner, så man kan lyckas skada maskinen bara genom att skurva och experimentera för mycket utan att veta vad man gör. Utöver det kan det vara bra att läsa igenom gamla foruminlägg om maskierna i tvåtusenserien, mycket har skrivits och problem med sömväljare och mekanismen däromkring har berörts förut flera gånger.

Hoppas du får ordning på det, för blir du bara vän med den har du en av dom bästa och stabilaste maskiner som någonsin tillverkats för hemmabruk i din ägo.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons