![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Husqvarna Viking Victoria
Hej!
jag har en Husqvarna Viking Victoria köpt i nov-dec. Nu har undertråden börjat att bli "öglig" när jag kör raksöm. Jag har testat att dra om både över och undertråd det hjälpte ett tag men sedan började det igen. Vad är felet?? Kram Patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Undertrådsspänningen ska du inte pilla på själv i onödan, det kan ställa till det rejält!
Det första du ska göra är som vanligt att byta nål och tråd (och se till att det du byter till är bra grejer, naturligtvis) och ställa alla inställningar i sina normallägen. Vad gäller undertråden är det inte säkert du kan göra det själv, det kan handla om hundradelar när man drar skruven. Provsy i lakansväv eller något annat "enkelt" tyg. Blir det fortfarande fult och det inte hjälper att följa vad som står i manualen så lämna in maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Föresten, kan ju tillägga att om du har sytt med dålig tråd kan det bero på ludd i maskinen eller i trådspänningsbrickorna.
Vad brukar du använda för tråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.