![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Plastpåse?
Hej!
Kan man jag sy material som svart plastsäck (soppsäck) på symaskinen? Jag undrar om jag förstör nålen eller maskinen (det vill jag inte göra? Funkar det överhuvudtaget tror ni? M vh Singer-Marta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sopsäckar går det aldeles utmärkt att sy i. Men man får täcka på ett par saker.
Plasten är mycket tunnare än tyg normalt är, så man kan få öka pressarfotstrycket en del för att få matningen att funka. Använd inte för täta stygn eller för grov tråd. Sömmen försvagar plasten, så man vill ha så lite påverkan av sömmen som möjligt. En del plast kan ha en tendens att suga fast i stygnplåten och pressarfoten. Jag tror inte att det är någon fara med sopsäckar, men skulle problemet uppstå, så gör en forumsökning och följ dom tips folk gett om att sy i tjockare plast, lack och konstläder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skall prova i morgon!/Tack för svar! Singer-Marta
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.