![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lamé
Köpte för ett tag sedan x antal meter lamé (blev bara så kär i de vackra färgerna
![]() Går det göra leggings eller spricker det så fort man tar på sig dem? Alla tips om vad man kan göra uppskattas ![]() /Sara |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu är det förståss skillnad på lamé och lamé.
Vissa sorter är totalt hopplösa till alting och tål varken fukt eller värme, mendan andra är ganska flexibla och kan vattenvättas och allting. Klipp ett par provbitar och testa vad det tål och fundera sedan på vad tyget kan passa till utefter resultatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det kan jag ju göra!
![]() Bra förslag, tackar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
För länge sedan sydde jag ett par byxor i silver-lamé till min dotter.
Hon gick på barnkalas i dom. Kom hem med svart rumpa och knän :-) Silvret var tryckt på svart tyg. Tålde ingen nötning alls. Tyg för inredning helt enkelt. Fast många kvalitetér finns det som sagt. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är precis därför jag inte vågar chansa.
Jag vill inte lägga ner en massa jobb på ett klädesplagg som bara är vackert i 5 min ![]() Tack för varningen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:55.