![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag skall sy upp en inredning till min bil som jag håller på att renovera och behöver därför en bra prisvärd maskin för detta ändamål. Den skall klara att sy igenom flera lager med vinyl och skinn och funka bra till kederlister.
Bra är även om "armen" är rätt lång så att man får plats med mkt material på högersidan. Vet ej om jag behöver en maskin med övermatning isåfall så verkar ju pfaff vara enda alternativet, eller funkar walking foot tillsatserna som finns till tex janome och flera andra tillverkare bra ? Har hört att de tar mkt plats och blir klumpiga men det var en Husqvarna återförsöljare som sade det. Har funderat på en begagnad industrimaskin men eftersom en sådan tar väldigt mycket plats så kommer det inte att funka så det lutar år en ny eller relativt ny maskin för max 4000:- Thanx hoppas på många åsikter !!!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gamla Husqvarnor (60-70-tal) brukar tugga sig igenom det mesta. Inga finesser alls, men det behöver du ju egentligen inte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Joo jag lånade en gammal husqvarna från 70-talet till en inredning som jag sydde ifjol, men tyckte det var svårt att få den att mata riktigt samt att den var svår att sy kederlister med ,men jag kanske inte hade rätt pressarfot ??
Därför vill jag gärna ha en maskin som är snäppet värre ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kolla upp Janome Easy Jeans. den används av folk som syr båtkapell och likn.
Den är superstark. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag har sytt en inredning till en honda civic på min vanliga maskin (singer 5608, eller ngt sånt) det gick rätt så bra bröt sågon nål men annars gick det fint (hade läder nålar) men jag hade inga paspoaller. så det var max 6 lager vinyl som mest men det gick bra och bilen blev jätte fin :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.