![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilken söm för salladssöm
Vilken söm använder ni när ni vill göra "salladssöm" på stretchmaterial för att kanta dem? Min overlock-workbok ger mig flera alternativ men jag är lite osäker.
Vilka trådar sätter ni dekortråd och i vilka vanlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag gör salladskant så kör jag med samma sorts tråd på alla ställen (använder både dekortråd och vanlig overlocktråd om jag har färg som stämmer, men alltid samma i alla när jag gör salladskant eftersom den är synlig från alla håll).
Oftast använder jag 3-trådig rullfåll men vikt 3_trådig rullfåll eller 2 trådig rullfåll funkar också bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hm...
Bör man kunna få rullfåll att fungera på jersey? Jag har iofs bara testat med den tvåtrådiga, men jag upplever att tyget inte vill rulla som det bör. Ah, med tre-trådig rullfåll gick det mycket bättre. ![]() Senast redigerad av mariatherese den 2007-01-13 klockan 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:12.