![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur vet jag vad företaget är "värt"?????
Hur ska jag börja...
Här i stan, i ett ytterområde finns en tygbutik (aktibolag) till salu. Den har haft samma namn och samma lokaler i över 50 år. Är en butik som säljer stuvar (nya och gammla), lapptäckstyger, mattrasor, lite möbeltyger mm Ligger i en källarlokal som inte är så stor och skulle behöva en del renovering. Ägaren idag har haft butiken i snart två år och vill sälja pga förlånga pendlingsavstånd. Hon köpte företaget för 500 000:- och vill nu ha lika mycket. Då köper man alltså hela aktiebolaget, i detta ingår butikens inventarier, lager, bil och brodermaskin. Hur vet jag vad det egentligen är värt??? Rent spontant känns det som ett riktkigt överpris... Företagets skulder är idagsläget ca 350:-. Tidigare ägaren hade en omsättning på 800 000:- och kvinnan som har butiken nu för ca 440 000:-. Dagens ägare har ej gjort mycket sömnadsjobb elelr marknadsförst sig så mycket. Mina tankar med butiken är att snygga till och att under "dö-tid" sy barnkläder av gammla tyger och sälja under eget namn, kan man göra så??? Vill i så fall sälja via nätet och att kläderna säljer vet jag ju redan... Nån som har några kloka ord att komma med???? Vad ska |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.