![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur använda 1/4 inch foten till Janome?
Är ivrig nybörjare på maskin, och då framför allt olika lapptäckstekniker.
Har samlat på mig ett gäng böcker och mönster som mer eller mindre samtliga ska skäras efetr inch och sys med 1/4 inch sömsmån. Eftersom jag insåg att ingen av mina pressarfötter håller det måttet beställde jag en sådan pressarfot som jag fick häromdagen... Men den gör mig verkligen konfunderad! Jag förväntade mig att den skulle se ut som en helt vanlig fot, bara markerad "på rätt sätt". Men på högra kanten sitter det en fjädrande "lös" metallkant. Jag förstr så pass mkt att den är till för att följa ytterkanten på tygerna så att det hålls exakt och bra. MEN...jag vill ju nästan lika ofta sy den där sömmen mitt på en tygbit...hur sjutton gör jag då? Det är nästan omöjligt att hitta ngt på foten att hålla mått efter då. Har testat alla möjliga varianter och inget blir jämnrakt och bra. Det känns som att använda den där fjädrande metallkanten är mer slingrigt och krokigt än rakt. Känner mig bra dum! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.