![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Superbillig och toppenbra symaskin!
Har ni sett Hugins Rosace som just nu säljs på Konsum för 995:-?
När jag testade den, så fungerade den till min stora förvåning mycket bra...Den har marknadens bästa trådavklippare, några overlocksömmar och känns inte alls så plastig. Rosace klarade av 8 tyglager i mitt test, om än under lite protest. Fast sömmen blev mycket fin!Jätteskönt att pressarfotslyftet sitter på höger sida. Den enda lilla justeringen jag gjorde var att skruva på spolhusets skruv en aning, för att sömmarna skulle bli fina. Alternativet är att höja trådspänningen en aning. Jämförde med Husqvarnas Huskystar E 10, som säljs på Jysk för 1250:-. Den hade fler sömmar, men de blev inte alls snygga. En söm fungerade t o m inte alls! Vreden var mycket svåra och tunga att vrida, och dessutom känsliga i inställning. På Rosace kunde man ändra stygnlängen lite grand på mönstersömmarna, vilket inte gick att göra på Husky star, som enligt min mening var en riktigt usel symaskin. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.