![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Färga tyg?!
Hmmm....nu kanske jag har gjort nåt dumt.
Vart less på att tygaffären inte hade brun velour så jag köpte textilfärg för att färga den vita velouren jag har. Velouren är en stuvbit så jag vet inte riktigt hur mkt polyester det är i den. Men det lär ju vara minst 20%. När jag läste på färgförpackningen stod det att det var för multifibrer såsom polyamid bland annat. Köpte därför den i tron att polyamid och polyester är ganska lika och att det därför inte borde vara nåt problem. Men när jag kom hem, öppnade förpackningen och läste på instruktionspappret stod det att blandade material med mindre än 10% syntetfibrer gick bra... Frågan är alltså om det ändå går att färga min vita velour? Vad är skillnaden på polyester och polyamid? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.