![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska sy en bebiströja efter ett mönster jag hittat på en sida på internet, men nu förstår jag inte vad som menas och vad jag ska göra. Kan någon hjälpa mig?
Det står: Sömsmån: 1 cm Fållar: Lägg till 1 cm vid halsfållen, 2 cm vid ärmfåll och 3 cm vid nederkanten (detta inkluderar även förlängning av tröjan) Betyder det att sömsmånen är inräknad och inritad i mönstret eller att jag ska lägga på den med 1 cm? Och det om fållar antar jag betyder att jag ska lägga till det till mönstret, men varför är det inte inritat, och ska jag då kanske både lägga till sömsmån och fåll? Och vad menas med förlängningen på tröjan? Jag som ville börja sy nuuuuu och så fattar jag inte ens tillräckligt för att klippa ut delarna... Här är sidan förresten: http://web.comhem.se/~u58707754/arbe.../babytroja.htm Senast redigerad av AnnaB den 2006-07-05 klockan 19:39. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.