![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Nostalgi? :)
http://www.thecottonshop.net/cgi-bin...ichael_Miller/
Kolla in det här. Det påminner om lösgodispåsen från när man var liten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja verkligen. Nu poppar många minnen upp från barndomen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Minns ni hur små påsarna var jämfört med de här jättepåsarna som butikerna har nu? Jag minns även några påsar som var vita och hade en fin oval krusidullig ram mitt på, och i ramen fanns en silluettbild av ett litet 1700-talspar, minns ni den, bilden var i svart och lila.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
vår lilla kiosk har forfarande kvar dom där påsarna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Roligt att de påsarna finns kvar.
Ja, de är mindre än dagens jättepåsar, definitivt. Förr i tiden köpte man bara lite eller så fick man peka och de plockar i det antal man ville ha. Nu skopar man i så att jättepåsen blir full. Och tyget? Jag köpte en yard, bara för nostalgins skull... jag vet inte ens vad jag ska göra med det. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När jag ser det tyget så tänker jag på det där godiset som såg ut som tefat med något surt pulver i dom fanns i blått och i vitt smakade nästan som papper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag håller med er alla.Jag minns dem också.
Det var tider det! Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, tefaterna minns jag också. Har inte sett såna på länge nu.
Jag såg också rosa sådana. Skalet smakar som papper.. kanske oblat? Och sur pulver inuti. Ja barn äter konstiga saker. ![]() Jag minns att jag köpte 2-3 hekto med sura godis helt igenom, bara jättesura saker och så åt jag och en kompis det och grimaserade illa. Kanske det var någon sorts styrkeprov för barn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag kommer också ihåg tefaten, jag tyckte de var jättegoda, fattar inte varför...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
När jag var ca 13 och red kostade en ridlektion 18 kronor. Jag fick 20 av mina föräldrar och köpte godis för resterande 2 kronor. En sån där liten påse (med krusiduller i en oval) blev nästan proppfull! Tänk att man är så gammal att man kan prata om gamla tider utan att överdriva. Det VAR ju så! Och jag är bara 40 (nästa vecka, så då är jag väl ännu 39 förstås...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.