Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-02-26, 15:33   #1
helen helen är inte uppkopplad

Flytta till golvnivå?

Eftersom jag tillbringar så mycket av min tid på att kravla omkring på golvet, letandes efter ner ramlande saxar, nålar och div. andra saker, dom värsta är spolarna och trådrullarna. Dom rackarna är bra kvicka att rulla iväg och jag efter på alla fyra. Så nu har jag allvarligt övervägt att flytta till golvet. Har andra liknande problem och hur gör ni? Det blir lite obekvämt, har jag en känsla av. Alla tips tas tacksamt emot. kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 15:44   #2
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad

Är det riktigt stora tyger och mönster brukar jag dammsuga vardagsrummet lite snabbt och lägga ut dem där (köksbordet är ändå för litet) och eftersom jag har ett asiatiskt ispirerat vardagsrum så har jag ingen soffa och vardagsrumms bordet är väldigt lågt och litet. Så då sitter man på golvet, går bra tycker jag =) Men när jag ska sy, då sitter jag vid köksbordet med symaskinen så jag får en någorlunda bra arbetsställnig.
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 18:19   #3
HelenD HelenD är inte uppkopplad

Rekommenderar knäskydd till de personer som har för vana att klippa till tyg på golvet. Ska precis lägga ut tyger till ett täcke på golvet och krypa omkring och nåla ihop det.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 19:19   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

En magnet kan vara bra att "ta med ner på golvet" för nålarna!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 08:44   #5
helen helen är inte uppkopplad

Har köpt en magnet öch sytt knäskydd så nu kan jag lättare jaga efter mina olika prylar på golvet. Tack för svaren. kram helen
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 12:54   #6
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad

Vad bra att du hittat något som underlättar ditt golvkrypande.
Jag har en lång griptång, som jag fått som hjälpmedel, som jag fiskar upp allt som faller ner. Jag har diskbråck bl.a så just böjandet är ju ett problem.

Sen har jag skaffat en magnet som ser ut som en penna, som man kan dra ut till en rätt lång pinne. Den är urbra att leta nålar med, jag drar den längs ytan där jag misstänker att nålen kan befinna sig och vips... antingen en nål eller så har man en katt på kroken ;-) Allt som rör sig på golvet är ju katternas domän.. och ett extra plus är ju om dom fått pilla ner föremålet själva

Annars så är det ju lätt att fixa en magnet på just en pinne, så slipper man krypa.
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 16:24   #7
anirac anirac är inte uppkopplad

Jag kryper alltid runt på golvet. Har inget bord som är stort nog. Man får RIKTIGT ont i knäna OCH i ryggen. Men vad gör man inte
Min sambo svär dock väldigt över div nålar och annat som lämnas kvar. Hittar små tygbitar och trådar överallt! Men han tycker samtidigt att det är ganska okey - jag är ju lycklig när jag syr - så han försöker stå ut med det!
Det där med knäskydd låter VÄLDIGT skönt - man kanske borde sno ihop ett par!

*Anirac
anirac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 20:37   #8
Danka Danka är inte uppkopplad

Själv har jag numera börjat sitta på golvet när jag syr oh trycka på fotpedalen med ena knäet.
Detta för att jag är för lat för att bära allt jag behöver till matrummet och bordet där, så jag ställer bara maskinen på en stor atlas på sängen (atlasen för att maskinen ska studsa mindre ) och sitter på golvet.
Det var knepigt de första gångerna, men nu börjar jag bli van.

Rekommenderas dock inte mer än 1-2 timmar i taget.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 21:04   #9
HelenD HelenD är inte uppkopplad

Talking

Alla sätt är bra utom de dåliga!
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 20:36   #10
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

*ser framför sig kravallutrustade sömmerskor i knäskydd, beväpnade med en magnet på en pinne och handskar mot katternas klor, kravlandes runt på golvet. För att inte nysa av ev. damm har de även gasmask*

Ärligt talat, knäskydd skulle jag också fundera på om jag behövde krypa runt på golvet. Men det händer numera så sällan eftersom jag har skaffat en bättre låda för alla mina nålar och använder fönsterblecket bakom sybordet som förvaring. Saxar och säkerhetsnålar bland blommorna

Maria, var hittade du ett så lågt bord och vad har du istället för soffa? Jag är nyfiken p att bo lite asiatiskt när jag flyttar hemifrån och letar för fullt efter just ett lågt bord och en ersättning för soffa.

Magnet på en pinne hade vi i syslöjden, och det var ett välkommet redskap när vi tappade ut nålar över hela golvet.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 15:13   #11
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad

Jag hittade soffbordet på myrornas, kostade 150 kr tror jag och istället för soffa har jag slaktat en madrass och klätt dem med vanliga örngott. Är meningen att jag ska klä dem med något snyggare, men det är ett framtidsprojekt. Har två mattor brevid varandra i bambu under kuddarna och bordet för att isolera från det kalla bordet =)
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.