![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fritidsgarn
Hej hej! Jag söker alla sorters och modeller av garnet Fritidsgarn. Det säljs nog inte längre, men kanske någon har några nystan liggande som hyllvärmare: Jag byter eller köper gärna dem! ha det gott!1 Mia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Jag har ett garn som heter Sportgarn. Men det kanske inte är detsamma Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Aina, kan du kolla vad det består av. jag är ute efter ernt ullgarn som inte är stonewashed. /7 Mia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Nej, det här är inte ullgarn! 90% Acryl 10 % Viscos Stickor 4½-5 17 m=10 cm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kollade igenom syfestivalens utställares
webbsidor idag och kom då förbi en sida som har garn som kanske kan passa, om du inte hittar det fritidsgarn du hittar http://www.naturgarn.se/2.html Alpaca Sport garnet verkar vara likt det du söker. Jag kan docj inte svara på om garnet är stonewashed. Jag vet inte vad stonewashed garn är för någe?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
superwashed innebär att det ska gå att tvätta utan att det tovar sog. Det är just den effelt som jag vill ha - dvs att garnet faktiskt ska tova ordentligt. Tack för hjälpen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
sorry skre stone men menade super *skäms*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Absolut inget att skämmas över då jag inte är så inne på alla olika termer med garner och så. Visste inte vad superwashed var heller. Så nu har jag lärt mig någe nytt vilket alltid är trevligt. Tack så mycket!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Sandnes Fritidsgarn
Hejsan!
Jag vet inte om det är rätt sorts garn men Sandnes har en sort som heter Fritisdgarn och är 100% ull. Den stickas på 3,5 - 4,5 och kan tovas (inte den blekta fg 1001). Detta garn borde du kunna köpa hor en återförsäljare som säljer Sandnes garner. Lycka till ![]() Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:28.