![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag försöker virka en mössa från garnstudios hemsida men jag fastnar för jag vet inte hur man virkar 8 stolpar runt ringen på 4 lm!
2 stolpar i varje maska alltså? Hur gör man det? Hittar ingen info i garnstudios virkskola heller, och nu har jag försökt fnula ut hur det ska vara två kvällar i rad utan att lyckas. Är det någon som vet hur jag ska göra? Från beskrivningen: "Mössa: Virka 4 lm med nål 9 och Eskimo och slut dem till en ring med 1 sm i 1:a lm. varv 1: Virka 8 st om ringen. Läs Virkinfo! varv 2: Virka 2 st i varje st = 16 st Virkinfo: Första st på varje v ersätts med 3 lm. Varje v avslutas med 1 sm i 3:e lm i början på v." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man kan öka genom att virka 2 gånger i samma maska - dvs gör 2 stolpar på exakt samma vis på samma ställe. Ett annat sätt (som jag misstänker att de menar på varv 1 i din beskrivning) är att istället för att sticka i maskorna, så stickar du helt enkelt om själva luftmaskringen, som då döljs under det nya varvet. Istället för att sticka in virknålen i luftmaskan, så för du virknålen framför och UNDER luftmaskan, och fiskar upp garnet undertill, liksom. Detta sätt kan du såklart bara använda på första varvet, sedan gör du som jag först beskrev, och virkar 2 ggr på samma ställe. (Hoppas du kan förstå något av min röriga förklaring...)
Senast redigerad av alexandrabrinck den 2006-01-05 klockan 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Underbart, jag fattar!
Stort tack Alexandra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Happy to help!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Lite mer än halva är färdig!
Nu blir det dock inte mer ikväll - måste hinna umgås lite med sambon också. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.