Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-01-03, 22:38   #1
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad

Talking Jag är ny här!

Hej hej på er alla sykunniga
Jag är ny här, hittade forumet nån gång före jul men har inte kommit på nåt att skriva förrän nu.

Jag heter Ida-Maria, är 21 år och bor i Sävar utanför Umeå tillsammans med min pojkvän Tobbe och våra två katter Alex och Hugo.
Kommer ursprungligen från Kittelfjäll.

Jag är arbetslös men har just nu praktik på Returmarknadens textilavdelning i Umeå.
Det är jättekul och jag trivs helbra.
(tyvärr finns det ingen chans att få jobb där)
Praktiken är genom en slags kurs som kfum ordnat, som heter Enter.
Det innebär 10 veckers praktik, två veckers prat om nånting å sen 6 veckers praktik igen.
Första praktikperioden slutar typ sista januari.

Jag är intresserad av det mesta inom textil hantverk.
Har väl hållit på med det sen jag var kanske ungefär 7 år... min mamma som har lärt mej det mesta
Brukar sy, sticka, virka, brodera... håller på med sameslöjd som jag även säljer... jag brukar säkert göra nåt mer hantverksgrejs, men som vanligt när man ska skriva nåt så är huvet tomt

Jag har en Husqvarna Lily och en provdocka som jag döpt till Matilda
tänker nån gång i framtiden (när jag känner mej jätte rik) köpa ett riktigt ångstrykjärn och vill jättegärna ha en symaskin som kan brodera

Mina drömmar om framtiden är att hålla på med nåt inom det textila. Men det känns som det kommer bli svårt att få den drömmen uppfylld.
När vi har andra praktikperioden har jag och tre andra som är på samma ställe som jag tänkt använda dom 6 veckerna till att göra ett prova på företag. Sy handdukar, grytlappar å andra små billiga saker och sälja, för att se hur det funkar. Men vi vet inte än om vi får göra det, ska prata med "chefen" över Enter-kursen imorgon.
Så om prova på företaget funkar så kanske vi fortsätter med det en stund till.

Efter gymnasiet gick jag en ett årig textillinje på Dalkarlså Folkhögskola en bit ovanför Umeå.
Det var den roligaste skolan jag gått på och önskar att den skulle vara längre än bara ett år.

Jag har väl inte alltid haft det helt bäst... umgås bara med pojkvännen (förutom dom på praktiken) har inte en enda kompis... å det känns väl lite trist ibland...

Men jag lever, mår bra, har en pojkvän jag älskar och två snälla (ibland elaka) katter som förgyller mitt liv

Kommer inte på nåt mer att skriva just nu, men ni får väl fråga om ni vill veta nåt mer
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 22:56   #2
Alissa Alissa är inte uppkopplad

Jättevarmt välkommen hit =)

Jag hoppas du ska trivas här på Sysidan. Här får man tips och ideér, inspiration från andra syglada, hjälp när man har fastnat i ett problem mm.

Kul att du hittade hit!
/Annelie
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 01:03   #3
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad

Välkommen hit till Sysidan Ida-Maria

/Alexandra Månälva
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 01:11   #4
freja71 freja71 är inte uppkopplad

Välkommen

Hej och välkommen hit till sysidan Ida-Maria.
Hoppas du kommer att trivas här på sidan.
Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 07:42   #5
Quiltlisa Quiltlisa är inte uppkopplad

Hjärtligt välkommen!
Nu har Du hamnat helt rätt Ida-Maria. Här hittar du hela tiden kompisar att diskutera allt möjligt med. Efter vad jag förstår har många här även knutit personlig kontakt med varandra och gör inköpsresor och går på mässor tillsammans. På den här sidan kan du gå in flera gånger om dagen och hela tiden hitta nya inlägg och annat att fördjupa dig i. Se också på sidan med länkar. Där hittar du allt möjligt intressant.

Ha en bra dag
Quiltlisa
Quiltlisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 09:26   #6
ask ask är inte uppkopplad

välkommen hit
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 09:31   #7
Alice Alice är inte uppkopplad

Hej och välkommen! Här får du nya vänner i överflöd. Låter spännande med din samesljöd, hoppas vi får se bilder på det vid något tillfälle. Själv har jag släkt i Umeå men det är många år sedan jag var uppe och hälsade på men nu får jag ju en anledning till. Sjäv håller jag på med maskinbroderi och har en Bernina Artista 180 som jag syr det på. Har också både katter och en golden retriver som gör mig sällskap vid maskinen vare sig jag vill eller inte. Hoppas du ska trivas här.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 16:21   #8
goldwing goldwing är inte uppkopplad

Hej Ida-Maria och välkommen.

Här kan man få både hjälp och uppslag bara man ställer frågan.

God fortsättning på det nya året!
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 18:28   #9
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad

Talking

Tack för era värmande välkomnanden
här kommer jag säkert trivas helbra.
Och bilder på vad jag gjort dyker väl upp den dag jag förstått hur allt här funkar och när jag inte är så lat

Men jag har en liten fråga.
Får man bara ha med ett begränsat antal smilisar när man skriver ett inlägg?
För när jag skrev min presentation och tryckte på "registrera svaret" så stog det nåt om att jag hade för mycket av nåt, som jag antar var smilisarna (fast det var inte alls nå många)
Tog bort några stycken å då funkade det...
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.