![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hur får jag raksöm??? [SIZE=3]Hur får jag raksöm???[/SIZE] Hej hej alla! Jag har fyndat en gammal Pfaff Automatic 362 för 60 pix på loppis, den går som en dröm (fixade mina tofflor)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
utan raksöm
Hej!
Finns det ingen ratt eller spak där du ställer in STYGNBREDDEN? Sätt den i så fall på 0. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hehe, jo det finns en ratt med stygnlängd, jag har ställt den på noll men den fortsätter att zigzaga. det finns i övrigt 2 rattar till plus en spakmojäng upptill, har provat att skruva och ratta men inget har hänt tyvärr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kan du inte lägga in en bild? Då kanske det blir lättare att lista ut vad som kan vara fel. Gärna bilder som visar rattarna ordentligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
här är en engelsk sida som har lagt ut en massa instruktionsböcker, några pfaff:
http://www.sewingonline.co.uk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Köpte en Pfaff Automatic 360 idag faktiskt, vet inte hur stor skillnad det är på dom, på bilder ser dom ganska lika ut. Fick med manualen och det hela är väldigt enkelt i alla fall i teorin. Allt på 0! ...vilket du säkert har provat. Har du även ställt reglaget som sitter på "stygnbreddsratten" (ratten i mitten av de tre som sitter på framsidan) i mittläget, så det pekar rakt ned? Det är som en paddel med tre lägen. Det är det enda jag kan komma på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Kan det vara så att något är trasigt? När du tror att du ställer stygnbredden på noll, gör du inte det. Den står kvar i sammaläge hela tiden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
jo, det är ju fullt möjligt att något inte är som det ska, svårt att veta när det är en loppisgrej
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
paddeln står i mittlägen, stygbredden på noll, paddelratten på 1, hålskivan överst på noll, och mojängen på "taket" står på noll den med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.