![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Svettas mycket
Jag befinner mig i den där berömda perioden när kvinnor svettas mycket (flickbrus brukar jag kalla det för :-). Jag har för avsikt att sy en tunn tunika/blus/linne eller klänning. Är det någon som kan rekommendera ett bra lämpligt material att sy den i? Helst svart tyg där svetten inte syns och dessutom kanske t o m är lätt att torka.....TOKIG FRÅGA KANSKE, MEN FÖR MIG EN DEL AV MIN LIVSKVALIT^¨- så nu undrar jag hur Ni flickor löser detta,.......
TACKSAM FÖR SVAR VARMA HÄLSNINGA @->-- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det bästa är att gå till doktorn och få medicin under den tid det är som värst.
Jag blev hjälpt av det |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja jag har hört några säga det. Vad får man för medicin då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag fick östrogen, på någon vecka så var besvären "under kontroll"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Naturmatreal! linne har en kylande effekt, det säljs silkesnattkläder med argumentet att det är svalare . Jag föredrar ringningar som är lite vidare
Jag har mycket vallningar som delvis är beroende på medicinering som ett led i bröstcancerbehandling och jag har precis fått remiss till sjukgymnast och får akupunktur, började i måndags... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har så otroliga vallningar, dygnet runt. När jag sitter rakt
upp och ner så rinner det bara om mig. På lasarettet trodde de att jag hade feber så de tempade mig i ett dygn. Då jag frågade dem om varför de tempade mig. Berättade då om mina besvär. Jag är i huvudsak rullstolburen så hormoner vill de inte ge till mig. Akupuntur, rackarns så ont men rackarns så bra. Efter 10-15 ggr började besvären avta till att upphöra helt. Funkade så länge som jag hade samma akupunktör. Sedan blev det uppehåll och den nya fick inte till det så vi var tvugna att ge upp. Just nu äter jag Klimaktolan, homeopatmedicien, som jag köpte i Spaninen. Superbra finns att köpa från Holland. Googla på nätet så hittar du företag där du kan köpa det ifrån. Tog med mig burken till apoteket. De sa att det var helt vanliga naturmedi- ciner i en ny blandning. Antar att det inte är farligt. Jag mår bra i alla fall. Äter en tablett 3 ggr/dag och är besvärsfri. Naturmaterial vill jag rekommendera dig. För mig passar ren fin bomull, tunn ull bra och äkta siden. Det finns gott om falsk siden så låt dig inte luras. Du kan testa sidenet genom att elda, smälter de ihop är det inte äkta siden. Du bör undvika temperaturförhöjningar, klä dig svalt och sov svalt. Kaffe, alkohol och kryddstark mat kör igång besvären. Hoppas att mitt svar kan hjälpa dig något. För det är hemskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:17.