![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är mitt uppe i ett stort syprojekt, och inser att jag måste ha en ny symaskin, helst redan igår
![]() Har ingen möjlighet att ta mig till fysisk butik, har bara möjlighet att handla från näthandel. Har hankat mig fram med en Singer av enklare modell, och har väl egentligen aldrig varit nöjd med den. Den är högljudd, tuggar gärna i stretchtyger, är för klen för tjockare tyglager o.s.v. Underspolhållaren har dessutom krånglat redan från början... Jag syr regelbundet på fritiden, blandade material, men ofta glansiga tunnare stretchtyger. Använder i stort sett bara raksöm och zick-zack, syr aldrig knapphål, broderar eller liknande. Har planer på att såsmåningom investera i en overlock vid tillfälle, men vill tills dess ha en maskin som klarar av att sy i stretchtyger. Och så ska den vara billig såklart ![]() Har ni några tips på märke & modell? Läget är som sagt lite akut, vägrar starta igång åbäket som står här hemma och tuggar och förstör mina dyra tyger ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.