![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Nu SKA jag ha en maskin som syr top cover! (vill ha så det blir "lika" på båda sidorna - gillar inte att sy med covern bara - dels vill jag sy från rätt håll direkt, samt dels så vill jag slippa overlocka när jag fållar!!
Visst är jag ute rätt då om jag vill ha någon av de två ovanstående maskinerna då?! Men vilken ska man ha!? För och nackdelar med de båda mottages varmt! (har redan en ren overlock som fungerar utmärkt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror att båda dom maskinerna har slutat säljas. Iallafall vet jag med säkerhet att Janomen inte säljs här i sverige mer för att den har utgått. Var också intresserad av den och fick då detta svar av sycenter inne i Stockholm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Köpte sista 1200Dn inne på sycenter . Otroligt härliga maskin, fick den för bara 9000 också. Så himla lycklig. Om du hittar någon så köp säger jag bara!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har hittat båda i England, så det är ingen fara! Så jag behöver bara hjälp med vilken som är bäst!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänk bara på att det är tveksamt om något företag i England levererar Janome maskiner till Sverige längre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
ja, jag vet det - iaf att SMD inte gör det. Har mailat dem och frågat ang denna maskinen (för det var väl för att Janome i Sverige blev putt??, å denna maskinen finn sju inte i Sverige så...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Janome 1200D är kanon! Men behåll overlock'en så underlättar det när du syr. (du slipper bygga om maskinen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det blir inga hoppstygn med Janomen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tillbehör
Vilka tillbehör ska man ha isf?! Kantbandsvikare!? Genomskinlig pressarfot? Nå annat!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hoppstygn - ytterst sällan!
Har ingen kantbandsvikare själv - men ett måste om man syr mycket kläder som kräver sådan kant! Kommer att bli en inom kort! Genomskinlig pressarfot - JA! Medföljer en genomskinlig blå som är anpassad till de sömmar som ska ha en sådan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Citat:
![]() Behöver man en helt transparent eller klarar man sig med den blåa!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
pressarfötter
Nu har jag bestämt mig för Janomen - men nu är frågan vilka pressarfötter! Det finns ju tv åolika för kantband - är det;
Cover Hem Foot (M): 200-801-304 Wrapped Edge Guide (H-3): 200-801-201 eller Adjustable Bias Binder Foot (M): 200-810-007 jag ska ha?!?! (för att sy på trikåkantband på barnkläder etc) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Hoppstygn
Jahapp, så har jag nu - äntligen! - tagit mig tid att titta å testa maskinen. MEN - får inte till coversömmen alls =( Det funkar i 10cm (max) sen blir det hoppstygn, trådarna går av etc.
Har testat ändra trådspänning, nålarna lär ju vara fräscha eftersom det är en ny maskin!, har trätt om den x antal gånger, bytte ut och använde trådarna som SMD skickade med (de lär väl ändå vara så att man ska kunna använda dem i maskinen!?) Var har ni för trådspänning när ni syr i jersey!? (det saknade jag lite - på 936'an så stod det ju vilken trådspänning man skulle ha =) dock så har jag sparat det schemat - men de har ju inte samma gradering - å får det ändå inte att funka). Blir tokig snart! Det blir ju så fint när det väl funkar!! |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
janome 1200d, pfaff 4874 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.