![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
snörning
undrar är det någon som vet kan man köpa färdiga tygdelar med hål i som man kan trä i band i ? Jag håller på med en korsettväska tänkte sätta band i mitten i fram som dekoration. men nu är ju delarna nästan hopsydd. och slår man hål med en syl , blir väl inte så snyggt å repar inte det upp sig tro. men hur skall jag få i banden om jag inte gör det ? denna får bli en prototyp-väska syr dit knappar istället. Men om man skulle vilja sy en till vore de ju bra att få tips var man kan få tag i färdiga små öglehål.
kanske bara som en smal remsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här fins det olika om det är öljettband du är ute efter.
http://www.glitzit.se/Oljettband.asp Jag har aldrig beställt från dem så jag vet inte hur länge det tar. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
öljettbanden
Tack för tipset nu vet jag ju vad det heter åxå, för det hade jag glömt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Om du vill ha hållbara hål så slår du _inte_ hål med en syl utan använder istället en syl för att försiktigt sära på fibrerna och sedan töja ut ett håll mellan dem, och sedan några andra verktyg för att töja ut hålet. Sedan slår du i öljetter. Då repas inte tyget upp.
Om det inte spelar så stor roll vilket färg tyget har vid snörningen och om påfrestningen inte kommer vara extremt hög så skulle jag nog också istället föreslå att du går på din idé, om öljettband. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.