Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-26, 17:26   #1
rätsidan rätsidan är inte uppkopplad

Overlockresonemang

Nu är det dags för uppgradering då min lånemaskin (huskylock 910) ska hem till sin ägare. Jag behöver en kombinerad overlock + coverlock som kan sy med fem trådar. Men, det är så svårt att bestämma sig. Så fort jag tror jag vet vad jag vill får jag tips som kullkastar mina planer

Har hört att Husqvarna o Pfaff inte längre är lika bra som de varit. Har dock fått ett riktigt bra pris på en s25 (8900 kr) i en butik jag besökte idag. Gick sedan till konkurrenten och tittade på Pfaffs coverlock 3.0 och 4.0 och han berättade att Pfaff och Husqvarna har samma ägare, tillverkas i samma fabrik, och numera också är i grund och botten samma maskin.

Bernina har jag blivit rekommenderad, men hittar ingen som är kombinationsmaskin och 5-trådig. (Finns det?)

Så var jag hos en annan handlare för att titta på s25, men han talade sig varm för Babylock, en maskin jag inte alls kände till. Han visade lite och jo, jag blev imponerad. Men den är dyr ... Han sa att det är den maskin som krånglar absolut minst. En annan person kontrade dock med att när den väl går sönder är den dyrare att laga för den kräver sina specialdelar och det går inte med "universaldelar". Den modell jag vill ha (evolve wave tror jag den heter) hade han inte ens, men jag såg att Skövde och SMD har den. Men den är dubbelt så dyr som de andra jag tittat på ...

Till saken hör att jag ska ta min hobby till företagsnivå nu och är beroende av en maskin som syr fint och jämt och inte krånglar för mycket. Så jag läser, läser, läser och så hittade jag hit till sysidan (här lär jag bli kvar ). Kom gärna med lite tankar o input eller egna erfarenheter.
rätsidan är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.