![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyget rör sig inte framåt
Hej!
När jag syr rör sig tyget inte framåt. Jag antar att det är någon inställning jag har fifflat med och nu händer det inget. Hoppades att någon här hade svaret på vad jag kan göra ![]() Måste alltså dra tyget själv för att det ska röra sig, så stygnen blir ju helt ojämna. Har en singer 1507. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Om du lägger upp en bild på inställningarna du gjort så kanske det blir lättare att svara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kanske har råkat sänka matartänderna? Eller tryckt på nån stoppknapp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går inte att sänka matartänderna på Singer 1507, utan man använder en platta som täcker tänderna istället vad jag förstår.
Så de inställningar som är intressanta är väl hjulet för stygnlängden och den stora ratten med sömvalet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har snabbt ögnat igenom manualen för din maskin. Möjliga orsaker:
Sedan är det ju det gamla vanliga - är maskinen rengjord i spolhuset mm? Det kanske skulle kunna störa.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det kan vara så att pressarfoten är för hårt eller löst inställd. har dålig koll men det har hjälpt ibland för mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
hjääälp, matar inte tyget, tygmatning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.