![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Kan jag vattentvätta lin/viscoseblandning?? Hjälp!
55% lin
45 viscose. Varför går det inte att tvätta i vanlig maskin?? Enligt tvättråden som jag borde kollat innan så ska det kemtvättas???? Länk till tyget på Stoff och stil: http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...rticleid=17915 Vad tror ni? Kan jag tvätta i 40 grader? Kan jag torktumla?? Tänkte använda tyget till en brödkorg och det går ju inte om det inte går att vattentvätta!! Usch :-( blir så sur att jag inte kollade detta ordentligt innan men jag kunde inte tänka mig att lin, oavsett inblandning, inte skulle gå att vattentvätta!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jodå, Dom tygerna har jag tvättat och tumlat(bara en kort stund) flera gånger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu har jag tvättat i vatten och torktumlat och det gick alldeles utmärkt. Varför märker de tygerna så??
Nåja, nu sitter jag och klurar över om det räcker med stoppning eller om jag måste stryka på mellanlägg för att få lite styvhet i tyget. Det är ju ganska så följsamt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:40.