![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Problem Hux-Flux Jacobdals-garn 60-talet
Gör en virkad flickkappa från Jacobdals garn från 60-talet nr 1787. Jag har inte virkat så mycket förut och har kört fast. Håller på att försöka få till vänster framstycke nu.
Vad betyder: "...när hela arbetet mäter 26 cm börjar man snedda för raglan i sidan innanför den yttersta maskan först 1 m varannat varv och vid 39 cm uteslutes de yttersta 12 maskorna för halsen och därefter 1 m varje varv 4 ggr. I sidan uteslutes för raglan först 1 m vartannat varv innanför den yttersta maskan inalles 13 ggr och därefter 1 m varje varv innanför den yttersta maskan till m tar slut." Hur jag än virkar så blir delen ovanför halsringningen alldeles för lång och gänglig. 13 gånger... jag fattar ingenting. Kanske någon därute som förstår. Blir glad för alla typer av tolkningar av denna för mig kryptiska text. Senast redigerad av Akinnan den 2006-03-06 klockan 21:24. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.