![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad köpa Pfaff Select 3 ???
Jag vill främst laga cykelkläder och sy i grövre material och sportkläder goretex mm
Jag var inne och provsydde en Janome easyjeans som försäljaren rekommenderade den framför Pfaff select 3. Men när vi skulle foga i ett par gamla cykelbyxor med overlock sömn så funkade mycket bättre på Pfaff select 3 fick även expediten erkänna. Både vad det gällde matning och det faktum att tätheten på Overlock sömmen gick att ställa steglöst vilket inte går på easyjeans eller husquarna emerald 118 som jag också tittat på. Även själva överkastningen blev bättre. Men priset är som en Janome Dc 4030 vilken har väldigt mycket mer funktioner. På DC 4030 kan man ställa en tätare overlock men Pfaff kändes bättre ända minus var att tråden råkade fastna i maskineriet?! under provkörning vilket kräver isär skruvade av maskinen att åtgärda. Är detta ett vanligt problem med pfaff select 3 eller tillfällighet .Jag är tacksam för alla råd jag kan få.( För övrigt så rekommenderade SMD Pfaff Select 3 över janome DC4080 med över 200 sömmar)) // Stefan Fekete / Nybörjare |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.