![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Märken efter ångstrykning. Hjälp!
Jag frågade i sybutiken när jag köpte mitt tyg hur jag skulle pressa och stryka fast mellanlägget. Hon sa att jag skulle använda ånga och en duk och stryka från avigsidan. Det är så jag har gjort, men det har blivit "prickmärken" från strykjärnet där ångan har kommit ut! Det är blekare än resten av tyget som är svart. Jag var lite tveksam till att använda ånga eftersom det här tyget ska kemtvättas, men jag antog att damen i butiken visste vad hon pratade om. Har det blivit vattenmärken eller är tyget bara nedtryckt? Det verkar inte försvinna när jag gnuggar på det.
Materialet är svart kappull, 20% polyamid och 80% ull. Det här är delen som ska vara slaget på en kavaj och det ser inte så snyggt ut. Vad har hänt?! Vad ska jag göra? Finns det något jag kan göra för att rädda det här? Jag har inte mer tyg till delarna. Den här tygbiten köpte jag till igår eftersom jag fick med mig för lite tyg efter att ha fått "hjälp" förra gången i butiken. Känns så dumt att behöva sy fast en fulare del på en jacka som jag annars är rätt nöjd med. Och jag har redan lagt ut så mycket pengar på tyget, speciellt efter den extra biten jag behövde köpa till. Hjälp, snälla! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.