![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fråga om vadd
Hej alla quiltexperter!
Vad blir det för skillnad om man använder bomullsvadd i stället för syntetvadd? Jag har bara använt syntetvadd eftersom bomullsvadd varit svår att få tag i. Jag får åka långa vägar för att hitta bomullsvadden. Blir inte täcket mycket tyngre och svårare att tvätta? Hoppas någon kan svara. Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
vaddens vara...
Hej Inger.
Lilla presentboden i Borensberg har bra bomullsvadd, liksom många andra. De flesta skickar postpaket... Alltså, som jag tycker: syntetvadden är stelare och oformbar, ibland ostyrig att kvilta. Bomullen är mjuk, smidig, lättkviltad, och äger inte mer.Ett täcke i bomull kanske är/ser plattare ut än syntetvaddstäcket. Men jag är mer för bomullen. Det är nog mycket en smaksak också...Tvättmässigt kvittar/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för upplysningen! Då ska jag pröva med bomullsvadd nästa gång. Det känns bra med ett täcke helt i naturfiber.
hälsningar Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:58.