![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Orkide
Måste bara få visa er min första orkide som jag köpte i början på förra året till halva priset (49,90) på ICA.
I dagsläget har den 38 blommor o 4 knoppar. Jag har aldrig sett så många blommor på en o samma orkide. Till saken hör att jag aldrig brukar klara av blommande blommor, dom håller max 1 månad så därför har jag bara gröna växter i mina fönster. /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Just orkidéer är lite märkliga. Här hemma är vi rätt dåliga på att vattna så det är kort sagt bara de växter som kan ta en vecka utan vatten någon gång ibland som faktiskt finns kvar. Det gör att även vi mest har gröna växter men just orkidéer fungerar också. De har egentligen bara tydligt tagit stryk när någon annan har varit här och vattnat varje dag. :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oj vad grann den är.
Den tackar nog för att du förbarmade dig och tog den hem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Så vacker den är!
Konsten att få ochideér att överleva och blomma om, är nog konsten att inte vattna för ofta. Jag har en "på gång" nu som snart ska blomma om, "pinnen" växer så det knakar. Jag hann se att den var på gång, så jag håller på att stötta upp stängeln. Lycka till med den vackra blomman. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tycker att orkideer är såå vackra, de vita är så rena.
Jag har en fråga och hoppas att det även finns folk här som är kunniga om blommor. Längst upp på en stängel (eller är det kanske en rot) har det kommit en ny liten planta som växer och frodas. Vad skall jag göra med den? Skall jag hänga orkideen i en ampel och låta den hänga kvar eller skall jag ta loss den och plantera den i sån där bark? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.