![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Att oz på jeanstyg har med tjockleken på tyget vet jag. Men jag undrar om hur det räknas. Ju högre tal desto tjockare eller tvärtom??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Gullum!
Detta är vad jag hittade om oz-mått när jag googlade. Hoppas att det hjälper dig. oz/Ounce Viktmått. Ett oz, eller ounce, är ungefär 28 gram. I textilievärlden anges ett tygs (ofta denim) täthet/tjocklek i ounce. Detta anger vikten på en "kvadrat-yard" (ungefär 0,9 kvadratmeter) tyg. För byxor är 7oz är ett tunnare chinotyg, 10-11oz är ett vanligt jeanstyg och 12oz+ är ett tjockt denimtyg, som ofta betingar ett högre pris på grund av sin kvalitet. Jag har tagit detta stycke i sin helhet från Zoovillage.com som har en hel del matnyttigt om tyg och kläder mm. Hmmm ingen konkurrent till Sysidan, så jag tror nog att länken är ok att skriva om här. Ha det! Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Katarina!
Det verkar vara en bra sida ska kolla in den lite mer. Ha det gott själv |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.