![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Var ska man ha dom på sig?
Jag har insett att det är få tillfällen jag faktiskt kan använda alla de kläder jag sytt. Jag har t.ex två medeltidsklänningar som bara ligger i gaderoben och samlar damm...
Jag kan få idéer till olika festkläder, men var skulle jag ha dom på mig? I mitt liv dyker det aldig upp tillfällen att ha festklänningar. Och var skulle jag ha mina medeltidsklänningar? Jag känner inte till några föreningar eller liknande. Lajvare har jag väl hört talas om, men vad tusan gör dom? Jag skulle vilja att kläderna kom till nån nytta... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
medeltidskläder kan man ju ha på sommarens alla medeltidsveckor som finns runt om i sverige. Fina kläder finns det alltid tillfälen som passar (lättare om man är flera välklädda annars kan man känna sej utanför) klaas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
*hi hi*
Vet precis vad du menar! Ser fina tyger i affärerna och fantiserar om hur snygg klänning eller vad den nu kan bli skulle se ut. Besinnar mig i sista sekunden när jag inser att jag har mer användning för fleecetröja, byxor och t-shirts. Har två festblåsor (inte sydda av mig) hängandes i garderoben varav bara ena kläningen är använd och dessutom bara en enda gång. Väntar väl på att någon i bekantskapskretsen ska gifta sig så man kan dyka upp på ett bröllop i någon av blåsorna. Verkar troligare att jag hinner växa ur klänningarna innan jag får användning för dom. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
känner igen mig, älskar mina korsetter, men har aldrig tillfälle att ha dem. det faktum att min pojke tycker de är hemska gör inte saken bättre.
och ändå så är jag påväg att beställa en ny.. hopplös, jag vet ![]() när det gäller kläder så sparar jag massor med bilder på datorn när jag hittar snygga kläder. sedan så måste jag rannsaka mig, och sy sådant som jag vet att jag kommer använda. jag ser fram emot balen i december, ska sy mig en ordentlig balklänning med korsettliv och massor med kjol. den kommer bli använd en gång iaf.. ![]() //Vinter |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Skönt att man inte är ensam om det
![]() Jag väntar också på att nån i familjen ska gifta sig. Men alla syskon har redan barn och har inga planer på att gifta sig. Så jag väntar hopplöst på att få sy festkläder... Ja, medeltidvecka vore ju kul att gå på. Det är bara det att det känns lite fånigt att gå dit själv. Ingen av mina kompisar är intresserade ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
måste bara få berätta attjag blev bjuden på bröllop i början av juni och jag stack direkt iväg till affären och köpte thaisiden, rött på svart väv. det skimrar över så vackert i svart och har länge önskat mig en sådan klänning. nu har jag bara ångest för att den kommer att se "hemmasydd" ut. har aldrig sytt något sådant innan...
kram nillas |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
medeltidsvecka !
Jag antar att barn älskar sådana tillställningar har du inga egna får du väl låna några brorsöner . Desutom skall ju dom ochså ha nått klädesplagg hihi! klaas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja man kan ju iofs dra syskonbarnen med sig på medeltidsvecka :-)
Till nillas: Bara klänningen är välsydd så kommer nog ingen att tycka att den ser hemmasydd ut. De kanske rent av undrar var du fått tag på en sån fin klänning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.