![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Välja symaskin!!!!?
Behöver hjälp med att välja symaskin.
Ska köpa en symaskin till min hustru (40-års present) Har tittat på: Husqvarna Sapphire 870Q, Janome 4900QC, Janome 6600P, Bernina Activa 240, Aurora 430, Pfaff Expression 2038, 2048. Frågan är:Fri arm eller inte?? Övermatning eller inte?? Många finesser eller inte?? Är ljudnivån lika på maskinerna?? Skillnad på kvalitet?? mm,mm..... Hoppas det är någon/några som kan komma med lite uppslag om vad som är viktigt på en symaskin för det här var svårare än vad jag trodde från början. Lättast vore väl att fråga frun vad hon vill ha, men då försvinner ju överraskningen liksom. Vi har en gammal Husqvarna ZIG ZAG efter hennes mormor, och hon brukar låna min mors Bernina. Hon har sytt några tröjor,väst, klänning, kjol, byxor och gosedjur. (skulle säkert sy mera om det fanns bättre förutsättningar) Vi har två döttrar (6 och 8år) som också tycker om att hålla på med tyger så det får man väl ta med i beräkningen. Hoppas på svar!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.