![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Var hittar jag tambursöms-nål?
Nu har jag sprungit runt i alla butiker jag kunde komma att tänka på i Göteborg på jakt efter en tambursömsnål, utan vidare lycka. Antingen får jag motfrågan "Vad är det för någonting?" eller så får jag svaret att de inte vet var man skulle kunna hitta det.
Jag har försökt leta på nätet, men utan framgång, så nu frågar jag här om någon har en aning om var jag skulle kunna hitta mig en ny nål! Behöver brodera delar av en brudklänning som ska vara klar i slutet av juli, så det börjar bli kris! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan Du meila mig privat så skall jag ge Dig en kontakt som kan. rutviola@gmail.com
RutViola i Göteborg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är en kedjesöm egentligen men man använder virknål istället för vanlig nål när man gör den. Det går fortare med virknålen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Aha...tack, då vet jag.
Ser också att det finns sådana virknålar hos Gavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har sett de där hos gavia när jag googlat men blir så himla osäker på dem eftersom de inte alls är utformade som de jag haft förut! De har varit spetsigare och ganska olika en virknål på ett vis och haft ett annorlunda utformat handtag.
Om någon köpt just en sådan nål skulle det givetvis vara intressant att höra något om den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Eva i Stäket har sådana!!
Det finns i förra numret av norska "Bunad" en artikel om just tambursöm.
Material för detta finns hos http://staketshantverk.scorpionshops.com/ Klicka på Sticktillbehör, övriga tillbehör, och tambursömsverktyg från Clover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Broderaffär
Om du letat i Göteborg har du kanske hittat denna affär som säljer massor med broderier och nålar av olika slag. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men den ligger på en parallellgata till Knapp-Carlsson mot domkyrkan. Jag har hittat de nålar jag behöver där i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.