Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Bassymaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2024-07-22, 23:01   #3
Adrasteia Adrasteia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2024
Inlägg: 1
Nu har det ju gått en tid, så det här kanske kommer lite sent om sider..

Husqvarna Prisma 960 är selectronisk, det är inte en datasymaskin i den bemärkelsen att det finns kretskort som kan gå. 960 bygger på reläer och är, skulle jag tro, en av de sista som är möjliga att reparera. De som kom efter hade dock "kort" för att brodera bokstäver och sådant, vet inte hur just de klarade tidens tand.

Som Gumpan58 skrev så vittrar plast, det har jag hittills bara märkt på tillbehörslådan, hittade en ny på nätet. Har du tillgång till en 3D-skrivare så kan det vara en möjlighet. Om du vill vara på säkra sidan kan du shoppa en 960 till på Blocket, så har du en maskin att ta reservdelar från den dag du behöver.

Jag har aldrig haft större problem med 960 och skulle säga att den är ganska stark. Men jag har å andra sidan bara haft den så jag har inget att jämföra med.

Jag skulle ha som strategi att ha en nyare maskin "som reserv" för de där tillfällena då du verkligen måste sy men den av någon anledning vill vila upp sig.

Om du vill ha service-manualen o lite sådant så är det bara att hojta!

Senast redigerad av Adrasteia den 2024-07-22 klockan 23:02. Anledning: Kom på att jag hade en servicemanual till den :)
Adrasteia är inte uppkopplad   Svara med citat
 

Taggar
husqvarna, prisma 960


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons