Forum: Quiltning
2006-02-12, 19:10
|
|
Svar: 4
Visningar: 1 364
Rutor
Jag har alla i nästan samma storlek.
Nu går det bättre, jag är verkligen noga nu,
tack.
Marta V
|
Forum: Quiltning
2006-02-12, 18:51
|
|
Svar: 6
Visningar: 1 609
silver/guld?
Finns det silver tråd som man kan sätta i maskinen för att brodera? Så man kan få så där vackert som på Indiska ?
Marta V
|
Forum: Quiltning
2006-02-12, 17:50
|
|
Svar: 4
Visningar: 1 364
rutor
Den har jag redan fått använda, antagligen inte första gången heller. (Jag ställde in sydde på väldigt långa systyngn, i fall). Jag har klippt alla tygrutor en efter en med en kartongbit som mall....
|
Forum: Quiltning
2006-02-12, 15:48
|
|
Svar: 4
Visningar: 1 364
Hur göra rutor?
Väldigt simpelt, trodde jag. Men nu förstår jag bättre. Jag har sytt ihop rutor 2 olika färger, väldigt enkelt. Men nu när jag sätter ihop remsorna som jag sytt ihop, så funkar det inte.
Jag fattar...
|
Forum: Quiltning
2006-02-12, 14:43
|
|
Svar: 5
Visningar: 1 534
försöka sy
nu skall jag leta. försöka hitta det där.
Nu håller jag på med att sy ihop rutor i två
färger. Om man vill ha på rutorna. Är det ok
att sy iefterhand när sytts sitter ihop.
det är första gången...
|
Forum: Quiltning
2006-02-11, 17:51
|
|
Svar: 5
Visningar: 1 534
Försöka sy..
Jaha. Det var ju en bra ide. Men kan man göra det
(sänka ned taggarna) på en gammal maskin, tror du?
|
Forum: Quiltning
2006-02-10, 23:24
|
|
Svar: 5
Visningar: 1 534
Försöka sy
Första gången jag skall sy ett lapptäcke. Endast
fyrkanter rosa/gul (13x19cm rutor) med rött tyg
på sidorna. Här fick jag en ide att kanske göra en bård runt om (på det röda tyget). Jag har
bara...
|
Forum: Fritt Forum
2006-02-10, 23:14
|
|
Svar: 7
Visningar: 4 277
Mac OS
Det fixade sig med min Mac, tack alla
|
Forum: Fritt Forum
2006-02-02, 16:03
|
|
Svar: 7
Visningar: 4 277
OS mac
Ja, jag har själv 9.2 men den fungerar inte
|
Forum: Fritt Forum
2006-02-01, 22:12
|
|
Svar: 7
Visningar: 4 277
Mac OS
Hej. Jag undrar om någon annan sitter på en
gammal Mac 8.6 ? Jag bor i stockholm och jag har
ett stort behov efter denna installationsskiva
som heter OS 8.6. Kontakta mig gärna Marta
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-12-16, 20:05
|
|
Svar: 12
Visningar: 9 459
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-12-16, 16:29
|
|
Svar: 12
Visningar: 9 459
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-12-16, 12:17
|
|
Svar: 12
Visningar: 9 459
RE:Tack
86 midja
97 stuss
Jag vill ha en kjol i grövre tyg (allså som ett A
ungefär).
Tack, tack för ditt svar.
MVH Marta
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-12-15, 23:32
|
|
Svar: 12
Visningar: 9 459
Alvan
Du var så snäll, du sände mig en beskrivning på
kjol. Jag började inte föränn nu i natt på detta.
du skriver att: tänk på att vådorna (heter det så (är lite trött) ökar :16.33= 17 cm
(Jag har mätt...
|
Forum: Väskor mm.
2005-12-11, 12:21
|
|
Svar: 11
Visningar: 7 569
|
Forum: Väskor mm.
2005-12-08, 15:58
|
|
Svar: 11
Visningar: 7 569
|
Forum: Väskor mm.
2005-12-08, 12:01
|
|
Svar: 11
Visningar: 7 569
|
Forum: Väskor mm.
2005-12-08, 10:56
|
|
Svar: 11
Visningar: 7 569
|
Forum: Väskor mm.
2005-12-06, 23:21
|
|
Svar: 11
Visningar: 7 569
Hittar inte väsktyg
Jag skulle vilja hitta ett tyg som passar till väskor. Något med väv/nylon/stadigt Vad gör man
när det inte går att hitta i vanliga tyg/sy butiker?
|
Forum: Allmänt forum
2005-11-23, 00:05
|
|
Svar: 6
Visningar: 2 792
|
Forum: Allmänt forum
2005-11-22, 23:57
|
|
Svar: 6
Visningar: 2 792
|
Forum: Allmänt forum
2005-11-22, 23:57
|
|
Svar: 6
Visningar: 2 792
RE:väska
Ja, det är kanske så att jag får acceptera
att tyg slits. Markisväv har jag själv tänkt på
men aldrig provat. Tack för det tipset.
:)
|
Forum: Allmänt forum
2005-11-21, 19:46
|
|
Svar: 6
Visningar: 2 792
|
Forum: Allmänt forum
2005-11-21, 17:58
|
|
Svar: 6
Visningar: 2 792
TYG-väska
Jag har tänkt sy en svart väska, typ "Marimekko"
enkel väska. Jag har tidigare sytt en väska i
borås lite kraftiga möbeltyger. Dessvärre har det
svarta tyget blivit fult och slitet efter ett...
|
Forum: Kläder
2005-11-19, 16:42
|
|
Svar: 3
Visningar: 5 429
|