Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 51 till 75 av 83
Sökningen tog 0.00 sekunder; genererades för 89 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: vruk
Forum: Quiltning 2006-02-12, 19:10
Svar: 4
Visningar: 1 364
Postat av vruk
Rutor

Jag har alla i nästan samma storlek.
Nu går det bättre, jag är verkligen noga nu,
tack.

Marta V
Forum: Quiltning 2006-02-12, 18:51
Svar: 6
Visningar: 1 609
Postat av vruk
silver/guld?

Finns det silver tråd som man kan sätta i maskinen för att brodera? Så man kan få så där vackert som på Indiska ?

Marta V
Forum: Quiltning 2006-02-12, 17:50
Svar: 4
Visningar: 1 364
Postat av vruk
rutor

Den har jag redan fått använda, antagligen inte första gången heller. (Jag ställde in sydde på väldigt långa systyngn, i fall). Jag har klippt alla tygrutor en efter en med en kartongbit som mall....
Forum: Quiltning 2006-02-12, 15:48
Svar: 4
Visningar: 1 364
Postat av vruk
Hur göra rutor?

Väldigt simpelt, trodde jag. Men nu förstår jag bättre. Jag har sytt ihop rutor 2 olika färger, väldigt enkelt. Men nu när jag sätter ihop remsorna som jag sytt ihop, så funkar det inte.
Jag fattar...
Forum: Quiltning 2006-02-12, 14:43
Svar: 5
Visningar: 1 534
Postat av vruk
försöka sy

nu skall jag leta. försöka hitta det där.
Nu håller jag på med att sy ihop rutor i två
färger. Om man vill ha på rutorna. Är det ok
att sy iefterhand när sytts sitter ihop.
det är första gången...
Forum: Quiltning 2006-02-11, 17:51
Svar: 5
Visningar: 1 534
Postat av vruk
Försöka sy..

Jaha. Det var ju en bra ide. Men kan man göra det
(sänka ned taggarna) på en gammal maskin, tror du?
Forum: Quiltning 2006-02-10, 23:24
Svar: 5
Visningar: 1 534
Postat av vruk
Försöka sy

Första gången jag skall sy ett lapptäcke. Endast
fyrkanter rosa/gul (13x19cm rutor) med rött tyg
på sidorna. Här fick jag en ide att kanske göra en bård runt om (på det röda tyget). Jag har
bara...
Forum: Fritt Forum 2006-02-10, 23:14
Svar: 7
Visningar: 4 277
Postat av vruk
Mac OS

Det fixade sig med min Mac, tack alla
Forum: Fritt Forum 2006-02-02, 16:03
Svar: 7
Visningar: 4 277
Postat av vruk
OS mac

Ja, jag har själv 9.2 men den fungerar inte
Forum: Fritt Forum 2006-02-01, 22:12
Svar: 7
Visningar: 4 277
Postat av vruk
Mac OS

Hej. Jag undrar om någon annan sitter på en
gammal Mac 8.6 ? Jag bor i stockholm och jag har
ett stort behov efter denna installationsskiva
som heter OS 8.6. Kontakta mig gärna Marta
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-12-16, 20:05
Svar: 12
Visningar: 9 459
Postat av vruk
Alvan. Tack, tack för all ditt hjälp. Jag skall ...

Alvan. Tack, tack för all ditt hjälp. Jag skall
säkert klara av detta nu......

MVH
/Asta /Marta:) :)
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-12-16, 16:29
Svar: 12
Visningar: 9 459
Postat av vruk
RE:kjol

lodrätt: 21 cm
MVH
M
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-12-16, 12:17
Svar: 12
Visningar: 9 459
Postat av vruk
RE:Tack

86 midja
97 stuss
Jag vill ha en kjol i grövre tyg (allså som ett A
ungefär).

Tack, tack för ditt svar.
MVH Marta
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-12-15, 23:32
Svar: 12
Visningar: 9 459
Postat av vruk
Alvan

Du var så snäll, du sände mig en beskrivning på
kjol. Jag började inte föränn nu i natt på detta.
du skriver att: tänk på att vådorna (heter det så (är lite trött) ökar :16.33= 17 cm
(Jag har mätt...
Forum: Väskor mm. 2005-12-11, 12:21
Svar: 11
Visningar: 7 569
Postat av vruk
Tack. Jag skall genast kolla!

Tack. Jag skall genast kolla!
Forum: Väskor mm. 2005-12-08, 15:58
Svar: 11
Visningar: 7 569
Postat av vruk
Vad kostar det per meter ungefär?

Vad kostar det per meter ungefär?
Forum: Väskor mm. 2005-12-08, 12:01
Svar: 11
Visningar: 7 569
Postat av vruk
Tack. skall gå till Hornsgatan.

Tack. skall gå till Hornsgatan.
Forum: Väskor mm. 2005-12-08, 10:56
Svar: 11
Visningar: 7 569
Postat av vruk
Viledon? Var hittar du det? Tack för ditt svar. ...

Viledon? Var hittar du det? Tack för ditt svar.
Jag tycker det var jättebra, men vet inte vad jag hittar detta som jag stryker på? Tack, Tack
Forum: Väskor mm. 2005-12-06, 23:21
Svar: 11
Visningar: 7 569
Postat av vruk
Hittar inte väsktyg

Jag skulle vilja hitta ett tyg som passar till väskor. Något med väv/nylon/stadigt Vad gör man
när det inte går att hitta i vanliga tyg/sy butiker?
Forum: Allmänt forum 2005-11-23, 00:05
Svar: 6
Visningar: 2 792
Postat av vruk
RE:väska

OFF
Forum: Allmänt forum 2005-11-22, 23:57
Svar: 6
Visningar: 2 792
Postat av vruk
OFF

OFF
Forum: Allmänt forum 2005-11-22, 23:57
Svar: 6
Visningar: 2 792
Postat av vruk
RE:väska

Ja, det är kanske så att jag får acceptera
att tyg slits. Markisväv har jag själv tänkt på
men aldrig provat. Tack för det tipset.
:)
Forum: Allmänt forum 2005-11-21, 19:46
Svar: 6
Visningar: 2 792
Postat av vruk
Jag har sytt två väskor tidigare i borås cotton...

Jag har sytt två väskor tidigare i borås cotton möbeltyg (2:sortering) men de har blivit så fula efter ett tag /slitna urblekta
Forum: Allmänt forum 2005-11-21, 17:58
Svar: 6
Visningar: 2 792
Postat av vruk
TYG-väska

Jag har tänkt sy en svart väska, typ "Marimekko"
enkel väska. Jag har tidigare sytt en väska i
borås lite kraftiga möbeltyger. Dessvärre har det
svarta tyget blivit fult och slitet efter ett...
Forum: Kläder 2005-11-19, 16:42
Svar: 3
Visningar: 5 429
Postat av vruk
RE: Overall

Tack för hjälp. Dragkedjan ok !
Visar resultat 51 till 75 av 83

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons