Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 51 till 75 av 76
Sökningen tog 0.00 sekunder; genererades för 90 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: Singer-Marta
Forum: Kläder 2007-07-02, 19:14
Svar: 9
Visningar: 7 906
Postat av Singer-Marta
Ja, det kan vara så att framstycket är för högt!?...

Ja, det kan vara så att framstycket är för högt!?
I kombination med att det är för stort?
M v H

Marta
Forum: Kläder 2007-07-02, 19:12
Svar: 9
Visningar: 7 906
Postat av Singer-Marta
Här kommer en bild!

Här kommer en bild!
Forum: Kläder 2007-06-29, 19:55
Svar: 9
Visningar: 7 906
Postat av Singer-Marta
RE: Byxben

Bild fungerar ej. Men det är för mycket tyg framtill
ovanför grenen eller vid grenen samlas mycket tyg?
Vad skall jag göra? Vill försöka en gång till!

M V H

Marta M
Forum: Kläder 2007-06-29, 19:51
Svar: 9
Visningar: 7 906
Postat av Singer-Marta
RE: Byxben

Här kommer en bild. Samlas för mycket tyg fram.
Ovanför grenen (under magen). Jag förstår inte felet?


M v H

Marta
Forum: Kläder 2007-06-29, 15:58
Svar: 9
Visningar: 7 906
Postat av Singer-Marta
Har försökt 2 gånger nu med shorts?!

Alla shorts jag syr blir "fula" fram. Min dotter har
runda former och det blir inte bra! Jag vet inte vad jag ska göra? Jag får för liksom för mycket tyg fram till. Alla byxor jag tittat på och...
Forum: Kläder 2007-06-29, 14:01
Svar: 9
Visningar: 7 906
Postat av Singer-Marta
Linning med resår?

Har kommit till linningen. Jag vill där ha resår?!
Hur gör jag? Jag har skapat ett mönster själv så
nu är jag vid midjan.

M v h

Marta Maria
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-27, 11:07
Svar: 5
Visningar: 5 104
Postat av Singer-Marta
RE: Byxben

Jag har funnit ut problemet! Spegelvände...
Men i vilken ordning syr jag nu byxor? Och jag läste
här att man kan zick-sacka sedan efter att man sytt ihop? Gör ni så själva? Även med byxor?


M V...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-27, 10:20
Svar: 5
Visningar: 5 104
Postat av Singer-Marta
Byxben

Hej. har börjat klippa mönster efter ett par gamla
byxor. Men hur gör jag NU ? Ska jag ta bort och
spegelvända mönstret för att rita av (så mönster kommer på aviga sidan)
(mönstrets del där jag...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-26, 13:37
Svar: 0
Visningar: 5 391
Postat av Singer-Marta
Smile Vill sy shorts till min dotter (12 år)

Hej. jag vill nu sy shorts till min dotter. Hon skall snart på teater kollo. Finns inget mönster. Ev
kommer jag kolla in några gamla byxor som hon har
haft. Det är svårt att hitta byxor i butik...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-15, 01:31
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Pressarfots tryck? Hur ändrar jag det?(...

Pressarfots tryck? Hur ändrar jag det?( Nålspänning är väl ratten) vadgör jag nu med sprunnet ? Det som blivit för stort? Så typiskt!

M v H

Marta
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-15, 01:15
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Jag har i och för sig tvättat hela dagen,...

Jag har i och för sig tvättat hela dagen, parallellt. Nu har jag lyckats få sprunnet vid
bröstet för stort (missade att det skulle vara lite
invikt. När jag såg detta blev det sedan för stort!?
...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 22:12
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Ja, jag tyckte det blev bättre. om jag får ihop ...

Ja, jag tyckte det blev bättre. om jag får ihop
pengar någon gång skulle jag gärna köpa en over-lock
maskin (dröm). Alltid är det något annat som går före. Nu har jag hållt på med denna klänning...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 21:48
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Hej!

Jag har en gammal Singer. Ingen manual? Är det knappen med - och +?

M V H

Marta:confused:
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 21:06
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Question Linnetyget+sicksack?

Hej! När jag sicksackar kanter (jag har dessvärre ingen modern symaskin som gör fina kanter).
LINNETYGET bucklar sig!? Är maskinen fel inställd?
I så fall har jag ingen aning om jag ska skruva...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 15:46
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Hej!

Nu lyssnar jag på Pocupine tree och ritar mönster!
Dessvärre har jag ingen sporre? kan det göras på
annat sätt? brukar lista ut, men ifall någon har
ett förslag?

M V H

Marta.Vrukna
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 13:22
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Äsch! Det slutade med att jag nu sprättat en halv...

Äsch! Det slutade med att jag nu sprättat en halv sida av klänningen! Hoppas det går nu!?

M v H

Marta.Vrukna
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 12:11
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Jag har inhandlat sådant där papper för mönster,...

Jag har inhandlat sådant där papper för mönster, tunnt, lite genomskinnlig. Men nu är jag förvirrad.
Visst ska pappret varea underst när jag
ritar av klänningen?
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 11:41
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Tua.Tack! jag skall prova. Jag tror jag förstår...

Tua.Tack! jag skall prova. Jag tror jag förstår nu!
jag började som sprätta upp en sida och sedan klippa upp halva mönstret. Men det blev för besvärligt?
Bara en massa delar av papper. Nu ska jag...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 11:29
Svar: 0
Visningar: 6 018
Postat av Singer-Marta
Mönster av favorit-Klänningen?

Hej. Om någon vänlig vill gå in på diskussion "KLÄDER"
Jag har där tecknat en bild och försökt förklara
mitt problem? Tror att det passat bättre i denna
diskussion!

M V H

Marta. Vrukna
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 11:26
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Hur gör jag då? Klipper jag upp mönstret vid...

Hur gör jag då? Klipper jag upp mönstret vid strecken (där pilen visar) och lägger till det extra jag mätt ut? Men fattar inte riktigt hur jag gör?

M V H
Marta. Vrukna
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 11:12
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
[QUOTE]Singer-Marta skrev: [B]Hej. kommer...

[QUOTE]Singer-Marta skrev:
[B]Hej. kommer bild.Jag försöker göra ett mönster av min gammla klänning. Där vid ryggen är det nu insytt. Vill inte behöva sprätta upp hela klänningen? Hur kan jag lägga...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 11:07
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Hej. kommer bilden med?

Hej. kommer bilden med?
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-14, 10:04
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Mönster av favoritklänningen?

Alltså, de insydda för byst och rygg?
Hur kan jag ta med detta i den nya klänningen ?
Eller måste jag vara så noggrann att sprätta upp
allt? Sedan rita av den gamla klänningen? Är det
någon som...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2007-06-13, 22:52
Svar: 23
Visningar: 16 671
Postat av Singer-Marta
Mönster av favorit-Klänning?(Brådskande)

Jag har en favorit Linne klänning från Indiska med
kort ärm. Nu har jag sprättat bort ena armen. Men
jag tänkte nu försöka att rita av utan att behöva sprätta mer i klänningen. Kan nog gå. Men...
Forum: Kläder 2007-05-02, 12:17
Svar: 6
Visningar: 4 211
Postat av Singer-Marta
Hej Allihopa! Så många svar! Tack Tack. Detta...

Hej Allihopa!
Så många svar! Tack Tack. Detta är ett par byxor
(av enklaste sort /med sidofickor som jag redan
sytt utanpå. De skall igentligen sys ihop med
yttre sidosömmen (Nu tror jag inte...
Visar resultat 51 till 75 av 76

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons