Forum: Kläder
2007-07-02, 19:14
|
|
Svar: 9
Visningar: 7 906
|
Forum: Kläder
2007-07-02, 19:12
|
|
Svar: 9
Visningar: 7 906
|
Forum: Kläder
2007-06-29, 19:55
|
|
Svar: 9
Visningar: 7 906
RE: Byxben
Bild fungerar ej. Men det är för mycket tyg framtill
ovanför grenen eller vid grenen samlas mycket tyg?
Vad skall jag göra? Vill försöka en gång till!
M V H
Marta M
|
Forum: Kläder
2007-06-29, 19:51
|
|
Svar: 9
Visningar: 7 906
RE: Byxben
Här kommer en bild. Samlas för mycket tyg fram.
Ovanför grenen (under magen). Jag förstår inte felet?
M v H
Marta
|
Forum: Kläder
2007-06-29, 15:58
|
|
Svar: 9
Visningar: 7 906
Har försökt 2 gånger nu med shorts?!
Alla shorts jag syr blir "fula" fram. Min dotter har
runda former och det blir inte bra! Jag vet inte vad jag ska göra? Jag får för liksom för mycket tyg fram till. Alla byxor jag tittat på och...
|
Forum: Kläder
2007-06-29, 14:01
|
|
Svar: 9
Visningar: 7 906
Linning med resår?
Har kommit till linningen. Jag vill där ha resår?!
Hur gör jag? Jag har skapat ett mönster själv så
nu är jag vid midjan.
M v h
Marta Maria
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-27, 11:07
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 104
RE: Byxben
Jag har funnit ut problemet! Spegelvände...
Men i vilken ordning syr jag nu byxor? Och jag läste
här att man kan zick-sacka sedan efter att man sytt ihop? Gör ni så själva? Även med byxor?
M V...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-27, 10:20
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 104
Byxben
Hej. har börjat klippa mönster efter ett par gamla
byxor. Men hur gör jag NU ? Ska jag ta bort och
spegelvända mönstret för att rita av (så mönster kommer på aviga sidan)
(mönstrets del där jag...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-26, 13:37
|
|
Svar: 0
Visningar: 5 391
Vill sy shorts till min dotter (12 år)
Hej. jag vill nu sy shorts till min dotter. Hon skall snart på teater kollo. Finns inget mönster. Ev
kommer jag kolla in några gamla byxor som hon har
haft. Det är svårt att hitta byxor i butik...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-15, 01:31
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-15, 01:15
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
Jag har i och för sig tvättat hela dagen,...
Jag har i och för sig tvättat hela dagen, parallellt. Nu har jag lyckats få sprunnet vid
bröstet för stort (missade att det skulle vara lite
invikt. När jag såg detta blev det sedan för stort!?
...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 22:12
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 21:48
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
Hej!
Jag har en gammal Singer. Ingen manual? Är det knappen med - och +?
M V H
Marta:confused:
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 21:06
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
Linnetyget+sicksack?
Hej! När jag sicksackar kanter (jag har dessvärre ingen modern symaskin som gör fina kanter).
LINNETYGET bucklar sig!? Är maskinen fel inställd?
I så fall har jag ingen aning om jag ska skruva...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 15:46
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
Hej!
Nu lyssnar jag på Pocupine tree och ritar mönster!
Dessvärre har jag ingen sporre? kan det göras på
annat sätt? brukar lista ut, men ifall någon har
ett förslag?
M V H
Marta.Vrukna
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 13:22
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 12:11
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 11:41
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 11:29
|
|
Svar: 0
Visningar: 6 018
Mönster av favorit-Klänningen?
Hej. Om någon vänlig vill gå in på diskussion "KLÄDER"
Jag har där tecknat en bild och försökt förklara
mitt problem? Tror att det passat bättre i denna
diskussion!
M V H
Marta. Vrukna
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 11:26
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 11:12
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
[QUOTE]Singer-Marta skrev:
[B]Hej. kommer...
[QUOTE]Singer-Marta skrev:
[B]Hej. kommer bild.Jag försöker göra ett mönster av min gammla klänning. Där vid ryggen är det nu insytt. Vill inte behöva sprätta upp hela klänningen? Hur kan jag lägga...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 11:07
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-14, 10:04
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
Mönster av favoritklänningen?
Alltså, de insydda för byst och rygg?
Hur kan jag ta med detta i den nya klänningen ?
Eller måste jag vara så noggrann att sprätta upp
allt? Sedan rita av den gamla klänningen? Är det
någon som...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2007-06-13, 22:52
|
|
Svar: 23
Visningar: 16 671
Mönster av favorit-Klänning?(Brådskande)
Jag har en favorit Linne klänning från Indiska med
kort ärm. Nu har jag sprättat bort ena armen. Men
jag tänkte nu försöka att rita av utan att behöva sprätta mer i klänningen. Kan nog gå. Men...
|
Forum: Kläder
2007-05-02, 12:17
|
|
Svar: 6
Visningar: 4 211
Hej Allihopa!
Så många svar! Tack Tack. Detta...
Hej Allihopa!
Så många svar! Tack Tack. Detta är ett par byxor
(av enklaste sort /med sidofickor som jag redan
sytt utanpå. De skall igentligen sys ihop med
yttre sidosömmen (Nu tror jag inte...
|